Gäst i SAS loungen i Köpenhamn med biljett i business class?

Diskussion i 'Lounger' startad av korthoga, 5 Juli 2012.

1. korthoga

korthoga Medlem

Jag tänkte resa tillsammans med en vän från Köpenhamn till Oslo i sommar. Jag reser business och han vanlig economy. Jag har Eurobonus Basic. Får jag ta med vännen via Fast Track och in i loungen i Köpenhamn på min businessclass biljett eller måste man ha guldkort för det?
    Reser med SAS.

2. Jacob

Jacob Medlem

I fast tracken brukar de oftast tillåta att man tar med en medresenär.

I loungen får du inte ta in en gäst om du reser med en business biljett, för att få ta med en gäst krävs att du har guldkort. Dock kan din vän under sommaren köpa access till SAS lounger, mer info här:
    Testa en SAS lounge under sommaren

3. Någon som vet om detta gäller på British Airways oxå??

4. Jacob

Jacob Medlem

Alla allianser har samma regler, inga gäster med businessbiljett, en gäst med guldkort.

5. Ok, tack för informationen

6. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast på British Airways kan du gästa med silverkortet också.

1 person likes this.
  7. Jacob

Jacob Medlem

British Airways Silver (dvs Sapphire) är för mig ett guldkort, det är bara British Airways som satt en lite konstig skala.

8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med, men jag ville bara förtydliga det så ingen som läser träden sedan tolkar det som att silverkort på British Airways inte får gästa.

2 personer gillar detta.
  9. För att krångla ännu mer, American Airlines AAdvantage Gold (oneworld Ruby = motsvarar Star Alliance Silver) har inte tillgång till denna lounge.

10. Lite lustigt system är d iaf...
    Betalar du för en dyr biz biljett så kan du int gästa men har man "guld" kort å betalar en struntsumma för en eco biljett så går det bra att gästa... :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!