Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Flood

Medlem
I dagens Eurobonus Traveller Magazine, sidan 27 beskrivs "Förbättringar och förändringar i poängintjäningen":

"...Efter årsskiftet väntar en förändring av intjäningen. I vissa bokningsklasser tjänar du samma antal poäng som idag, i andra färre och i några fler. Du får fortfarande fler poäng i SAS Plus än i SAS Go. Det blir också enklare att nå nästa nivå, 45 000 baspoäng eller 45 enkelresor tar dig till Guld - 90 000 baspoäng eller 90 enkelresor till Diamant."

Det lär väl vara följden av att det har varit lite lätt att få poäng och att för många har kvalat upp. Samt att norrmännen nu också kan samla poäng och konkurerra om statusplatserna.

Edit: Hade vänt på orden i rubriken när jag citerade. Stod förut "Förändringar och förbättringar i poängintjäningen".
 
Last edited:

mha321

Medlem
Med tanke på att se sänker kraven för status ännu mer, och de var ju inte direkt höga innan, så är det väl nästan ett måste att billiga plus sjunker, kanske till 150% (som väl gamla eco extra hade). Och risken är väl stor att även billigaste go går under 100% - så gör ju nästan alla konkurrenter, det är väl inte många som har 100% i alla klasser. Får hoppas på 50% iaf, och inte 25.

Frågan är dock var brytpunkten går - hoppas det inte behövs ända ihop till "plus full flex" för 200%...
 

Jonas C

Medlem
Så man tar alltså bort 100% intjäning på alla GO biljetter? Gissar att SAS kör samma fuling som Turkish Airlines gjorde där man sänkte intjäningen i alla bokningsklasser, förutom de allra högsta där man fick mer poäng.
 

joemume

Medlem
Det här känns oroväckande... Har inget emot att C och D-klass går upp till t ex 250% men att A och P skulle sjunka till 150% känns ju sådär. Ekonomibiljetterna hoppas jag de håller borta från 25% - been there, done that och ingen gillade det.

Men om nu syftet är att selektera ut de lönsamma statuskunderna så lär vi ju se ett dramatiskt dropp i poängintjäning för fattigmansekonomi (K, T, U etc.) och en höjning av de dyra fullprisklasserna.

Däremot vet jag inte varför man sänker Diamondintjäningen, den borde tvärtom höjas till 125K eller 150K.
 
Toppen