Senaste nytt

Fyra världsdelar på en månad - Hur man maximerade BMI diamond club

GOTATH

Medlem
Välkommen hem! Tack för alla intressanta inlägg och fina bilder från din resa. Har varit ett nöje att följa dig runt om i världen :cool:
 

Magino

Medlem
Välkommen hem! Tack för alla intressanta inlägg och fina bilder från din resa. Har varit ett nöje att följa dig runt om i världen :cool:

Tackar så mycket, kul att fler än jag fann nöje med denna resan. Det var verkligen en riktigt lyckad resa med många nya intryck.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Summering

Först och främst vill jag åter igen tacka Dr. Miles för denna tävling som gjorde det möjligt för mig att göra denna resan. Den blev verkligen en riktigt lyckad resa som gav många minnen som jag kommer ha kvar resten av livet. Bland annat fick jag resa till Sydamerika för första gången, besöka Machu Picchu & Rio och flyga över södra Atlanten. Samtliga av dessa har legat på min önskelista i många år. Kan även rekommendera ett besök på Maho Beach på St Maarten och varför inte i kombination med en kryssning, även det ett transportmedel jag verkligen gillar.

Så vad tyckte jag angående flygresorna som nu detta främst handlade om. Jag gjorde fyra längre flygsträckor och åtta kortare små hopp. Av dessa tolv var jag mycket nöjd med samtliga och hade det riktigt trevligt. Hade inte direkt någon dålig resa utan alla levererade på ett eller annat sätt, men jag har sammanställt några bästa här nere

Bästa service – UA F DCA-IAH (oväntat i alla fall för mig men den flygvärdinnan lyckades verkligen få till rätt humor och hela tiden vara på hugget och redo.
Bästa stol – måste nog säga UA mellan IAH-EZE. Den var bekvämast att sitta i, men tycker inte SA var långt ifrån.
Bästa maten – får gå till SA som bjöd på trevliga kanapéer och förrätten som jag fick på flyget till LHR var grym. Huvudrätten var bäst på flyget till JNB
Bästa underhållningen – även den får gå till SA
Bästa snackmenyn – gillar SAS lilla buffé, även fast det inte är det största utbudet så är det en trevlig hörna att gå förbi när man ändå är uppe och sträcker på benen.
Bästa loungen – På denna resan var det inte någon lounge som stack ut och tycker inte någon förtjänar en första plats egentligen. Bästa utbudet hade nog JNB loungen men på grund av att Internet inte fungerade efter tre timmar vart jag inte allt för glad. Med tanke på att de flesta inte skulle tillbringa mer än tre timmar i loungen så får nog denna ses som den bästa på resan.
Bästa flygplats – Denna var också en svår en. Men av någon anledning fastnade EZE nya terminal som jag råkade komma till när jag letade efter UA loungen. Visserligen var det ju mindre bra att loungen var så dåligt skyltad till. Men borta i den nya terminalen var det mycket ljust och öppet, det fanns fritt Internet och många sittplatser. Nu var jag inte där mer än i tre minuter men ändå fastnade det i bakhuvudet. Hur utbudet av affärer och restauranger var har jag absolut ingen aning om.
Bästa utsikten – Var helt klart på resan mellan LIM – CUZ. Det var riktigt häftigt att se de höga bergen, djupa dalarna och samtidigt ruinerna från Inkatiden.
Bästa upplevelse – Helt klart Machu Picchu. Det var något magiskt över den platsen.

Jag har i många år läst dessa reserapporter och tycker det är en av det roligaste delarna på dessa forum så nu var det kul att äntligen få skriva och dela med sig av en egen. Så hoppas ni uppskattat min första reserapport och har ni några frågor är det bara ställa dem så ska jag göra mitt bästa att svara på dem. Slutligen vill jag säga att skriva en reserapport kräver en hel del tid och arbetet så därför vill jag tacka alla som läst, kommenterat och gett mig en ”gilla”, då det är ni som gett mig energi att fortsätta skriva och göra klart allt.

1.jpg
Lite flyghistoria från Stephen F. Udvar-Hazy Center
 
Toppen