Senaste nytt

Fyra resor med SAS för att bli EBG innan slutet på juli

gusten

Medlem
För att i någon mån återupprätta mig, så hittade ja en dagsutflykt ARN-CPH-AAR-CPH-ARN för 3,381:- den 6/7. Start kl 0610 från ARN och hemma igen 21.15 ungefär om aftonen. Marginellt billagare än agehall's förslag, men du slipper övernattning. Är EBG värt priset? Döm själva.
 

jki

Ny medlem
Tack för tips!

Jag funderaade också på ARN-GOT-CPH-OSL-ARN, men det verkar lite svårt att pussla ihop tider och rimliga priser på en dag. Dessvärre är fredan 6/7 en arbetsdag, så kan inte ta hela dagen då.

AAR via CPH också ett bra alternativ, men vill helst inte ligga över.. vill egentligen bara få detta överstökat :) Om jag ska ligga över föredrar jag Oslo eller Göteborg där jag har gratis boende. Kravstinn? Nejdå..

Hittar ett par resor ARN-GOT-ARN på rimliga tider för ca 1400, så totalt 2800 om jag gör den resan vid två tillfällen.

Ex.

ARN - GOT: lör 7/7 12:00 - 12:55, 799kr
GOT - ARN: lör 7/7 13:20 - 14:15, 876kr

ARN - GOT: ti 17/7 18:35 - 19:35, 792kr
GOT - ARN: ti 17/7 20:00 - 20:55, 675kr

Totalt 3142kr + flygbuss tor * 2 = 396 = 3538kr

Det verkar dock inte gå att boka returresor med vändande flyg via SAS hemsida då bytestiden är mindre än 30 minuter. Kan jag boka två enkelresor istället för en returbiljett, eller känner SAS bokningssystem av att jag gör det?
 

jki

Ny medlem
Är EBG värt priset? Döm själva.

Hehe, ja, det kan diskuteras, men det jag i huvudsak är ute efter är FastTrack då jag gör många flygningar på måndag morgon samt torsdag och fredag eftermiddag från ARN och OSL. Varje minut av extra sovtid är ovärderlig för mig på måndagsmorgonen... I tillägg så har jag en semester planerad i december då loungetid definitivt skulle uppskattas :)
 

lephantome

Medlem
Har det någon betydelse hur man bokar? Jag ska åka Östersund-London vilket innebär OSD-ARN-CPH-LHR ut och LHR-ARN-OSD hem. Blir det samma antal poäng/resor om jag varje sträcka för sig jämfört med en vanlig T&R bokning?
 

jki

Ny medlem
För den nyfikne så blev det två ToR (bokat som enkelbiljetter) till Göteborg med vändande flyg två dagar i rad. Totalkostnad inklusive flygbuss blev 3313kr.

Och även om jag inte hade räknat med några poäng så blir det iaf litegrann tack vare flygbuss och betalning med SAS Amex - totalt 3358 poäng.
 
Toppen