Senaste nytt

Fyra resor med SAS för att bli EBG innan slutet på juli

jki

Ny medlem
Tjenare,

Tänke söka hjälp hos experterna...

På grund av skev planering och avbokade resor behöver jag göra 4 flighter innan min intjäningsperiod utlöper sista juli för att uppnå Eurobonus guld. Känner att jag "måste" få till detta så att det blir en någorlunda dräglig tillvaro under hösten då mängden pendlingsflyg och ökar markant. Skulle gärna ta emot tips på rimliga resor pris- och tidsmässigt, kanske allra helst en resa för at beta av alla fyra flighter.

Tidsmässigt är det aningen tajt och endast helgen 6-8 juli kan användas för en längre/flerstegsresa. Har också möjlighet att göra två returresor tidig morgon eller kväll vardagar i veckorna 27 eller 29 med Arlanda som utgångspunkt.

Emottager tacksamt tips och möjliga resekombinationer!

J
 

agehall

Medlem
Godtycklig destination via CPH låter som ett bra stalltips. Bör gå att hitta någon hyfsat billig resa tycker jag ifall du inte har några direkta krav på destination.
 

palmen

Moderator
Sökte lite på SAS hemsida
ARN-AMS (via köpenhamn) Fredag 6 juli, 4444 kronor

09:15 - 10:25 SK403 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Köpenhamn (Terminal 3)
12:10 - 13:40 SK547 Köpenhamn (Terminal 3) - Amsterdam

17:30 - 18:50 SK1550 Amsterdam - Köpenhamn (Terminal 3)
20:15 - 21:25 SK1430 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)

Eller går fredag dag bort pga arbete?
Antar att det går att hitta billigare alternativ menmina skills är inte de bästa på detta :)
 

Pandion

Medlem
Sökte lite på SAS hemsida
ARN-AMS (via köpenhamn) Fredag 6 juli, 4444 kronor

09:15 - 10:25 SK403 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Köpenhamn (Terminal 3)
12:10 - 13:40 SK547 Köpenhamn (Terminal 3) - Amsterdam

17:30 - 18:50 SK1550 Amsterdam - Köpenhamn (Terminal 3)
20:15 - 21:25 SK1430 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)

Eller går fredag dag bort pga arbete?
Antar att det går att hitta billigare alternativ menmina skills är inte de bästa på detta :)

Borde väl vara billigare att köra två ToR tex ARN-GOT, eller annan inrikes destination? Där kan du hitta biljetter för ca 1000 kr ToR?
 

palmen

Moderator
Hittade inga biljetter för det priset den 6-8 juli till göteborg.
Billigaste tor den helgen till umeå kostar ca 2000 kronor med 3 timmars stopp.
Billigaste tor den helgen till göteborg kostar ca 1900 kronor med 2½ timmars stopp.

Tror det är lite halvsvårt att hitta billiga avgångar med sas nu i juli (4 legs totalt). Men det finns säkert de som kan motbevisa mig detta.
Har itne tittat något på resor vecka 27 och 29 dock. Kanske enklare hitta något där efter de preferenser som var uppsatta.
 

agehall

Medlem
Du kommer till AAR (via CPH) ToR 3414 den helgen, men då är det utresa fredag och hemresa söndag.
 

gusten

Medlem
Du kan åka ARN-OSL-BOO med avgång 6/7 kl.12.45. Gå av i BOO och ta samma kärra hem, tillbaka på ARN på kvällen. 3,580:-
 
Toppen