Senaste nytt

Funkar Optiontown på SAS longhaul?

Axelzon

Medlem
En kanske aningen dum fråga, men om man via optiontown lyckas uppgradera från Economy eller Economy + till Business Class.. Följer det då automatiskt att man får miles enligt Business Class biljett, eller ligger grund biljetten kvar i Economy alt Economy +?
 

Kristofer

Medlem
En kanske aningen dum fråga, men om man via optiontown lyckas uppgradera från Economy eller Economy + till Business Class.. Följer det då automatiskt att man får miles enligt Business Class biljett, eller ligger grund biljetten kvar i Economy alt Economy +?

Man får poäng i den klassen man har uppgraderats till. Bättre än man kan tro, faktiskt. :)
 
A380*G skrev:"Min erfarenhet är att awardbiljetter tillåts att uppgraderas med poäng på stand by basis om det finns plats. Normala lounge agents eller incheckningspersonal tillåter det inte men be vänligt att dem frågar station manager, då brukar det ordna sig. Faktum är att SK sparar på att poäng används för uppgradering på egna flighter än att de används för tex uttag sv resor hos partnerbolag"

I sådant fall är detta mer en undantag än regel, vilket i detta fall självklart är mycket positivt. Om man går efter SAS villkor på både OT och uppgradering utav poäng så gäller det inte när man reser på bonuspoäng.
 

Axelzon

Medlem
Bokningen/förfrågan gick igenom fint.. Och nu skall man då bara vänta till 3-1 dagar innan avgång för att få besked. Hoppas inte där är något jag missat :rolleyes:
 

Axelzon

Medlem
Fick just mailet att upgraderingen hade lyckats!

Så det blir C klass istället för Y+ tack vare att kollegorna på Businessclass.se gjort mig uppmärksam på trådar om OptionTown och dess funktion. Tack till alla!!
 
Toppen