Senaste nytt

Funkar inte customer care hos SAS längre?

SWEDE

Medlem
CC suger rejält numera. Det är inte någon som helst snack om saken. Det läser inte ärendet, än mindre förstår de mer intrikata ärendena. De serverar bara färdigformulerade standardsvar typ 5c (have your pick, IMHO) eller vad de tycker landar närmast, plus den obligatoriska hänvisningen till kundundersökningen. Helt klart är tiden för länge sedan förbi när CC hade personal som visste något om den verksamhet de är satta att betjäna. Kort och gott, de är inte folk som har flugit som arbetar där. Ifrågasätter jag deras "beslut" får jag inget svar ens. FYI, flyger jag in 5-6 guldkort per år. När jag får tag på RG nästa gång skall jag "informera" honom, var så säker.
 

famhanssons

Medlem
CC suger rejält numera. Det är inte någon som helst snack om saken. Det läser inte ärendet, än mindre förstår de mer intrikata ärendena. De serverar bara färdigformulerade standardsvar typ 5c (have your pick, IMHO) eller vad de tycker landar närmast, plus den obligatoriska hänvisningen till kundundersökningen. Helt klart är tiden för länge sedan förbi när CC hade personal som visste något om den verksamhet de är satta att betjäna. Kort och gott, de är inte folk som har flugit som arbetar där. Ifrågasätter jag deras "beslut" får jag inget svar ens. FYI, flyger jag in 5-6 guldkort per år. När jag får tag på RG nästa gång skall jag "informera" honom, var så säker.

Jag tror inte det är "gullande" med SAS som sker i detta forum utan snarare ett medvetet övervägande i de flesta kommentarer. Min känsla är ändå att vi medlemmar är mer negativt kritiska än positivt. Dina vredesutbrott är knappast något SAS att reagera. Människor som inte kan behärska sig bättre (även om de de facto har rätt i sak) brukar andra medmänniskor mest se ner på och tycka synd om.

Vill du få till en förbättring är mitt råd att du kanske blir aningen mer nyanserad. Dessutom, om du nu flyger så enormt mycket som du säger bör du ha eller åtminstone kunna få högsta status inom vilket flygbolag som helst. Mitt råd blir att du byter bolag så att ditt oändliga lidande kanske kommer till ett slut :)
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag har som regel aldrig haft problem med customer care, brukar få svar på 5-8 dagar som Diamond medlem. Blev av med mitt bagage i nästan 3 dygn när folket på Kastrup körde sin illegala strejk för 2 veckor sedan och skickade in en claim på det för ca 6dagar sedan och fick ett mail där de ska betala ut x antal kr i ersättning.

Utan status dock så får man vänta länge på att få ett svar.
 

LarsM

Medlem
Tycker svarstiden på CC blivit längre så sistone även om man går via diamond support på mail. Innan var det oftast 2-3 dagar. Nu sist 7 dagar och väntar på svar just nu i annat ärende sedan förra vecka.
 

jumbooze

Medlem
Jag fick svar på mitt ärende via ebd-mail inom 24h men tyvärr var svaret att kontakta CC via formuläret, hmm
 
Jag kan också undra lite, framförallt över strategin bakom.

Det är inte ofta jag har anledning att be CC om hjälp, väldigt sällan faktiskt, och därför är det ett av de få tillfällena SAS får att visa omtanke om sina mest frekventa resenärer. Vanligtvis försöker organisationer ta denna möjligheten men jag upplever att SAS går motsatta vägen, jag är rätt nöjd med deras produkter när det flyter på, vilket det gör för det mesta för mig, men deras relativa ointresse när något hakat upp sig gör mig lite förundrad.
 

jumbooze

Medlem
Jag fick svar på mitt ärende via ebd-mail inom 24h men tyvärr var svaret att kontakta CC via formuläret, hmm
Jag fick nu svar igår, det var 6 dagar efter jag skickade in mitt klagomål, och fick ett svar som var riktat till mig och bra skrivet ej standard och med kompensation jag är nöjd med.
Är EBD ska tilläggas. Så just denna får tumme upp.
 

Storsteffe

Medlem
Undrar hur urvalet sker egentligen? EBD är prio 1 antar jag men det är ju inte alltid självklart att det ska vara så(ur SAS synvinkel), en EBD som bara flyger på avtalspriser och inte bokar själv är ju inte oviktig men han som ansvarar för avtalet är betydligt viktigare oavsett status. Frågan är väl hur bra koll man har på sådant? Förmodligen ingen men skulle vara kul att veta.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Undrar hur urvalet sker egentligen? EBD är prio 1 antar jag men det är ju inte alltid självklart att det ska vara så(ur SAS synvinkel), en EBD som bara flyger på avtalspriser och inte bokar själv är ju inte oviktig men han som ansvarar för avtalet är betydligt viktigare oavsett status. Frågan är väl hur bra koll man har på sådant? Förmodligen ingen men skulle vara kul att veta.

Känns ju rätt konstigt om man skulle börja gallra hur man fått sin status? Okej Kalle var med i kampanjen 2 t/r i Plus och fick guld, han kommer längst bak i kön..... Har man status så har man väl status. Sen bör väl prioritering ligga på att ge ett så bra svar så snabbt som möjligt.
 
Toppen