Senaste nytt

Fungerar Priority tag som skrivs ut från automaten för er?

fcx

Medlem
Om man har rätt till priority kan det väl inte spela någon roll? Det funkar för mig.

Det har hänt mig (minst) två gånger att man tar bort en befintlig "HEAVY"-tag och sätter dit en exakt likadan. Jag har blivit avvisad vid specialbagage för att incheckningen satt på tapen åt fel håll. Med den bakgrunden skulle jag därför inte alls bli förvånad om det uppstår käbbel pga medhavda priotaggar.
 

twiggs

Medlem
Det har hänt mig (minst) två gånger att man tar bort en befintlig "HEAVY"-tag och sätter dit en exakt likadan. Jag har blivit avvisad vid specialbagage för att incheckningen satt på tapen åt fel håll. Med den bakgrunden skulle jag därför inte alls bli förvånad om det uppstår käbbel pga medhavda priotaggar.

Jag minns en transfer från något öststatsland via VIE och ARN. Ankomst ARN med Austrian vilket då innebar att jag fick bära över mitt bagage själv till T4 för vidare transport mot Göteborg trots att den var taggad hela vägen till GOT. Det första människan i disken gör, är givetvis att plocka bort Austrians rosa Heavy-tag för att sätta dit SAS egna med samma ditskivna kiloantal... Okej, kanske någon anledning?!
Men sedan uppstår något märkligt… Hon tycker att den gröna transfer-taggen stör på väskan och vill plocka bort den. Hon hittar dock inte sin sax! Så hon sliter loss hela taggen. Börjar trixa i datorn i någon minut och den skriver till slut ut det hon vill ha. Fäster den på väskan och höll på att skicka iväg den utan Priority.
När hon trodde att hon var klar visade det sig att jag hade tre väskor kvar och att två hade Heavy-taggar och alla Transfer-taggar. Ingen av dessa dög utan allt gjordes om. Mycket långsam procedur, för att inte tala om konstigt dubbelarbete.

Så jag hade inte heller petat dit något på taggen som inte hörde hemma!!
 

FF#1

Medlem
Eller som jag fick en HON tag av misstag mellan ARN-FRA, när väskan kom ut rätt sen så hade någon klippt av den med en sax. "Ordnung" gäller i tyskland... :)
 

fcx

Medlem
Jag fick två HON-taggar på en resa från ARN. Med försiktig hand lossade jag dessa från väskorna vid ankomst, och planerar att använda dem om jag skulle behöva åka fulflyg någon gång.
 

rob74

Medlem
Flög Qantas häromdagen i Business. Tidigare har man fått en särskild tag i nån färg som jag inte kommer ihåg. Denna gång skrevs det dock på själva bagagetagen, likt det som SAS-automaterna gör. Kändes som att jag fick vänta längre än vanligt på väskorna vid ankomst.
 

Mikael64

Medlem
Oavsett om det varit printat priority på taggen eller jag haft en orange på så har jag oftast fått min väska på slutet. Sällan det funkar på SAS och jag är Diamond. Dom gånger jag checkat in vid disk så har SAS personalen aldrig satt ngn priority tagg på mitt bagage.
 

LarsCph

Medlem
Har fløjet med Emirates og Air France på business class med priority tagged baggage - det har fungeret super og baggagen er kommet ud som det første eller på det separate priority baggagebånd. De præsterede endda i København at få barnevogn, da vi havde den med, leveret via baggagebåndet i stedet for odd-size udleveringen.

Er dog altid checket ind ved en betjent skranke, når der ikke er kø gider jeg ikke rode med self-service automaterne :) Alle gange har de sat en speciel farvet tag på kufferterne.
 

fcx

Medlem
Vem tror på allvar att den här varianten ska fungera:

DSC_0405.JPG
 
Toppen