Fungerar Priority tag som skrivs ut från automaten för er?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 21 Januari 2015.

1. Jag har checkat in SAS flight på nätet/appen otaliga gånger och har skrivit ut bagagetaggen från automaterna som finns på Arlanda.
    Eftersom jag är EBG, får jag Priority tag som är skriven på själva bagagetaggen, inte vanliga röda/orange Star Alliance Priority tag som man får när man checkar in väskan på manuella disken.

Priority tag.JPG

Mitt problem hittills har varit att dessa prio-bagagetaggar inte fungerat när jag har kommit till Hamburg.
    De gånger jag hade röda/orange Star Alliance Priority taggar fungerade fint. Min väska var bland de tio första väskorna.
    Därför undrar jag om Lufthansa (eller SAS ground handling på Hamburg flygplats) inte ser dessa taggar som Priority tag.

Hur är era erfarenheter av prio-tag som skrivs ut från automaten?

2. Zethian

Zethian Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig funkat när jag bara haft den utskrivna taggen mellan ARN och LLA. Brukar be om att få den orangea taggen vid bagagesläppet.

3. Elberto

Elberto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte detta en gång. Eftersom det inte fungerade alls bruka jag gå till business check in för att få de synliga taggar. Jag mistänker att ground killars ögon är helt enkelt automatisk fokuserad på de vanliga priority taggar

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar givetvis inte. Finns ingen chans att någon ser den där texten. Ännu värre är det med bagagelapparna på Finnair, där står Priority på långsidan i pyttesmå bokstäver.

Någon gång har det faktiskt åkt på en riktig priotagg efter att jag lämnat väskan. Oklart var eller av vem.

5. Hmm, jag skulle kanske ha tagit hem det här paketet som låg på golvet på Bangkok flygplats. ;)

Priority tag - China Eastern.JPG

6. Morgan

Morgan Medlem

7. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GOTATH, Morgan och h9kh9k gillar detta.
  8. Flyer

Flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig fungerat prio taggarna från automaterna och kommer nog inte fungera heller. SGS:s personal missar dessa taggar helt och jag förstår varför!

9. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det enklaste är väl att spara och återanvända de orangea pilarna?

10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då ska du se att någon bakom disken vid bagdrop får frispel över att en passagerare fäst en sådan tag själv!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!