Senaste nytt

Fully flat i business class och HD-skärmar för alla. Första bilderna på SAS nya långdistanssäten

Kricka

Medlem
Jacob, nu förstår jag varför du var så hemlighetsfull på väg till Oslo
imorse. Tack för trevligt sällskap !
 

Mikael64

Medlem
Det ser riktigt fint ut. Bra färgval & komfort om man jämför vad man får idag. Kul att SAS tar in på konkurrenterna. Ser fram emot att testa nästa år.
 

Carlos

Medlem
Vill inte vara ett "troll" men vad är det som är nytt i SAS Plus förutom färgen och ett USB uttag? På de nuvarande stolarna är brickan i armstödet, det finns ett litet benstöd med ett utfällbart fotstöd (för alla resenärer som är 140 centimeter eller kortare) det finns ett eluttag och kroken för jackan sitter till och med på samma ställe.
 

JohnBrander

Medlem
Ser ju riktigt nice ut, längtar redan att få prova nya businessclass under 2015. Men vet inte om det är en synvilla, ser inte businessätet lite smalt ut, jag tänker själva sätet/madrassen alltså, inte hela utrymmet. Intressant att de lyckas få in nästan lika många platser med 1+2+1 jämfört med 2+2+2, det är bra jobbat!
 

Lars.se

Ny medlem
Samtal med steward (i söndags någonstans over Atlanen) som varit och tiitat på nya inredningen.
Informationen som han hade överenstämmer med ovan förutom vilka plan som byggs om först.
Enligt den info han fått är första planet som byggs om en A330 som tas ur trafik december och levereras i mars. Eftersom han arbetar på A330 linjerna var han mycket glad over att dessa skulle bli först ombyggda.
Så frågan är om han fått rätt info eller om det först kommer två A340 en i jan, en i feb och sedan en A330 i mars?
 
Detta har jag frågat om. Ingen madrass eller något liknande ovanpå stolen. Endast kudde och täcke.
Ser faktiskt ut som de ändrat sig på den punkten. Bilden nedan tog jag från S-T idag, och det tycker jag ser ut som en tunn bäddmadrass :)
business_seat3.jpg
 

jumbooze

Medlem
@Jacob Kanske ska justera artikeln? Det står
Dock är det klart att det första flygplanet som rullas ut i januari 2015 blir en Airbus A340, vilket innebär att det är större sannolikhet att få flyga med de nya stolarna om man reser från Köpenhamn än från Stockholm eller Oslo.

Men Viking är väl en A330?
 
Toppen