Senaste nytt

Fully flat i business class och HD-skärmar för alla. Första bilderna på SAS nya långdistanssäten

"Bäddas med". Nåja, får en påse med täcke med snyggt mönster slängd i knät snarare. Men en klar förbättring på alla punkter!
 

Longreach

Medlem
Håller med om att det ser snyggt ut!

Dock så är dessa stolarna inte särskilt bra för långa personer... 196 cm i längd räcker inte till för en person som är ca 190 cm, speciellt på grund av att man är "låst fast" med fötterna inne i kuben i stolen framför. Resulterar i att man måste ligga i ngt konstigt framstupa sidoläge :-(

Samma problem på Thais nya biz-stol (Fick nästan inte sova alls i den)
 

ELOS

Medlem
Kan Jacob förtydliga om Hästens utrustningen inkluderar en madrass eller stolsskydd? jag åkte igår ORD-CPH och stolen var minst sagt solkig av hudavlagringar, svettfläckar etc. Inte fräscht....Ett stolsskydd eller ännu hellre en madrass kommer minska på slitaget av nya stolar och förhöja komforten avsevärt.
 

Jacob

Medlem
Kan Jacob förtydliga om Hästens utrustningen inkluderar en madrass eller stolsskydd? jag åkte igår ORD-CPH och stolen var minst sagt solkig av hudavlagringar, svettfläckar etc. Inte fräscht....Ett stolsskydd eller ännu hellre en madrass kommer minska på slitaget av nya stolar och förhöja komforten avsevärt.
Detta har jag frågat om. Ingen madrass eller något liknande ovanpå stolen. Endast kudde och täcke.
 

ACervin

Medlem
Trevligt att hårdvaran är på väg att komma ikapp servicen som ofta är bra. Qantas Skybed som tydligen har samma leverantör sover jag bra i (är inte lång). Fast där får man både bäddmadrass och pyjamas!
 

ELOS

Medlem
Om nu någon från SAS läser detta - ÖVERVÄG ALLVARLIGT att införskaffa någon form av stolsöverdrag med resår. Hygieniskt om något!! Kan ju inte vara en större kostnad men en desto större hänsyn till passagerarna. Svalt blir det också! Åtminstone borde sådana finnas tillgängliga för de som önskar. Nästa gång tänker jag ta med odlingsrör och göra en bakterieodling i stolarna för att via hur äckliga de egentligen är!
 
Toppen