Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

staff

Medlem
Det är alltså bekräftat att inga stolar i mitten kommer ha mer "öppet" mellan sätena? Hur tror ni (ni som har koll på dessa prylar) att det kommer bli att resa med sin respektive i C med nya stolarna?
Rent teoretiskt ar det mojligt att ordna med en sk. "honeymoon"-config eftersom de nya satena ar moduler med ett sate med tillhorande bord bredvid. Om man placerar tva "spegelvanda" moduler bredvid varandra sa hamnar satena pa insidan och borden pa utsidan (och vice versa pa raden bakom). Dock verkar det ju inte som SAS planerar att ha en sadan config.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag bokar första resan så fort det bekräftas, riktigt coolt :)
 
Ser verkligen framemot att testa de nya stolarna. Hörde igår att det finns en stol att se på Frösundavik, vet dock inte om bara anställda på SAS kan se den. Hur som helst kul att stolarna på interkont äntligen byts ut, de nuvarande är ju onekligen lite lätt begagnade vid det här laget.
 

seat56f

Medlem
Borde de inte testflyga nya konfigurationen i huvudstadstriangeln ett par ggr för att trimma in besättningen, förutsatt att de gör någon ändring eller tre i galley osv?
 

MrB

Medlem
Stämmer. Det är samma tillverkare (Thompson) och i princip samma stol, men några små skillnader.

Vet du även vilken stol som kommer att finnas i Plus? Thompsons premium economy produkt verkar inte så tokig, men vad jag kan se är det inte den som SAS har valt. Men de har kanske fler än vad jag kan hitta på deras websida?

Thompson Aero Seating | Products | Sirius Suite

sirius.png
 

Jacob

Medlem
Borde de inte testflyga nya konfigurationen i huvudstadstriangeln ett par ggr för att trimma in besättningen, förutsatt att de gör någon ändring eller tre i galley osv?
De nya Airbus A330-planen som kommer lär behöva flygas in och då kan det säkert bli någon tur Köpenhamn-Stockholm. De existerande planen har nog inte detta behov.

Vet du även vilken stol som kommer att finnas i Plus? Thompsons premium economy produkt verkar inte så tokig, men vad jag kan se är det inte den som SAS har valt. Men de har kanske fler än vad jag kan hitta på deras websida?
Stolarna ska vara helt unika för SAS enligt produktchefen. Businesstolen är dock i grund samma modell som Qantas men premium economy-stolen skulle lika gärna kunna vara något helt nytt.
 

Malu

Medlem
Tittar man noga på bilden på Plus-stolen så står det Zodiac Aerospace på skärmen. Letar man sedan vidare på webben så kan man se likheterna med Air NZ premium economy-stol. Där verkar man dock ha en variant med utfällbart benstöd på alla rader och inte bara längst fram. Den ser hur som helst riktigt trevlig ut!

air-new-zealand-boeing-787-9-seats-7.jpg

Skärmklipp.PNG

Jämför utseendet på sidan av stolarna och se den slående likheten... ;)
 
Last edited:
Toppen