Av bilden att döma, gissar jag att det är samma seat konfig (ej stol) som ANA Business class på deras Boeing 777-300ER.
Det är 1-1-1-1, inte 1-2-1.
Jag skulle ha föredragit samma konfig som bl a THAI, Etihad där varannan rad får parsäte i mittenraden. Det är trevligare när man reser som ett par.
hos ANA (1-1-1-1)
Visa bifogad bild 24996
hos THAI (1-2-1 och 1-1-1-1 varannan rad)
Visa bifogad bild 24997
Från Nliv.se
"Med större säten blir det inte plats för lika många i affärsklass utan det blir två säten färre per plan i de A330/A340 som SAS använder. Det blir också färre i ekonomiklass men betydligt fler i mellanklassen, som SAS kallar Plus."
Skulle vara intressant att få veta mer exakt hur mycket SAS Plus växer. Borde vara så att de säljer rätt bra i den klassen med tanke på att den utökas, och kanske också har varit en av orsakerna att man ännu inte gett access till bonusbiljetter i Plus på long haul.
Stämmer. Tänkte skriva mer om detta i en separat artikel då jag har en del bra input.Enligt SvD blir det 56 platser i SAS Plus på A330, mot dagens 35.
SAS möblerar om på sina plan | Handel och tjänster | SvD
= färre economysäten = större chans att uppgraderas = högre priser på OT.Enligt SvD blir det 56 platser i SAS Plus på A330, mot dagens 35.
SAS möblerar om på sina plan | Handel och tjänster | SvD
= färre economysäten = större chans att uppgraderas = högre priser på OT.
Misstänker jag..