Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

miramax

Medlem
Det är alltså bekräftat att inga stolar i mitten kommer ha mer "öppet" mellan sätena? Hur tror ni (ni som har koll på dessa prylar) att det kommer bli att resa med sin respektive i C med nya stolarna?
 

Jocke08

Medlem
Från Nliv.se
"Med större säten blir det inte plats för lika många i affärsklass utan det blir två säten färre per plan i de A330/A340 som SAS använder. Det blir också färre i ekonomiklass men betydligt fler i mellanklassen, som SAS kallar Plus."

Skulle vara intressant att få veta mer exakt hur mycket SAS Plus växer. Borde vara så att de säljer rätt bra i den klassen med tanke på att den utökas, och kanske också har varit en av orsakerna att man ännu inte gett access till bonusbiljetter i Plus på long haul.
 

Ricci

Medlem
Av bilden att döma, gissar jag att det är samma seat konfig (ej stol) som ANA Business class på deras Boeing 777-300ER.
Det är 1-1-1-1, inte 1-2-1.
Jag skulle ha föredragit samma konfig som bl a THAI, Etihad där varannan rad får parsäte i mittenraden. Det är trevligare när man reser som ett par.

hos ANA (1-1-1-1)
Visa bifogad bild 24996

hos THAI (1-2-1 och 1-1-1-1 varannan rad)

Visa bifogad bild 24997

Kan bara hålla med dvs om man åker med partner så är det alltid någon av dem som ligger "i gången".
 

Mikael64

Medlem
Kul att SAS äntligen tar tag i sin förnyelse och det man nu visar ser riktigt fint ut. Extra plus att man satsar på skandinavisk design och färgvalen ser schyssta ut. Ser mycket fram att flyga "långt" med SAS igen:)=
 

osterberg

Medlem
Från Nliv.se
"Med större säten blir det inte plats för lika många i affärsklass utan det blir två säten färre per plan i de A330/A340 som SAS använder. Det blir också färre i ekonomiklass men betydligt fler i mellanklassen, som SAS kallar Plus."

Skulle vara intressant att få veta mer exakt hur mycket SAS Plus växer. Borde vara så att de säljer rätt bra i den klassen med tanke på att den utökas, och kanske också har varit en av orsakerna att man ännu inte gett access till bonusbiljetter i Plus på long haul.

Enligt SvD blir det 56 platser i SAS Plus på A330, mot dagens 35. :)
SAS möblerar om på sina plan | Handel och tjänster | SvD
 

staff

Medlem
Har svart att tanka mig att OT-uppgraderingar overhuvudtaget kommer att erbjudas nar nya produkten ar i bruk.
 
Toppen