Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

Swisser

Medlem
Oavsett vilket säte det blir, så ser det trevligt ut och är en välbehövlig uppryckning för SAS businessklass.
När är första tillfället att testa detta ny säte med en SAS businessklass flight?
 

Gurkan

Medlem
Detta var riktigt kul att läsa!

Härligt att man inte längre behöver skämmas över vårt lands businesstolar på long haul!
 

Flume

Medlem
Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.
 

palmen

Moderator
Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.

Antalet stolar skulle väl enbart minska med 2-4 stycken i C?
Varför skulle det bli dyrare, det är "billigare" plan (driftmässigt) att flyga med som SAS får in 2015. Och de gånger jag rest i C med SAS så har det inte alls varit fullt med betalande passagerare utan många har kunnat uppgradera med poäng eller OT eller helt enkelt varit flera tomma stolar.
 

Dr. Miles

Expert
Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.

Så blir det inte. Du kan läsa texter i Jacobs artikel. Fötterna av passagerare i bakre raden kommer att hamna under ditt avlastningsbord.
 
Någonting jag frågar mig är om det kommer bli dyrare att flyga i C. Man tar bort två stolar på varje rad vilket gör att businesskabinen rymmer 33% färre stolar. Samtidigt kommer antagligen efterfrågan öka ytligare med nya produkter. Ska bli intressant att se.
Kapaciteten falder med henholdsvis ca. 6% og ca. 15% på A330 og A340.
BusinessClass.dk skrev:
Et større og mere avanceret sæder indebærer dog at antallet af sæder ombord mindskes. På Airbus A330 vil der fremover være 32 sæder ( 34 i dag) og på Airbus A340 vil der være 40 sæder ( 46 i dag). Den populære buffet bag den forreste businesskabine vil fortsat være at finde ombord efter opdateringen.
 
Toppen