Juancarlos
Medlem
Sitter I detta nu i amexloungen på Arlanda på väg till Gdansk och är märkbart irriterad på SAS för första gången på riktigt länge. Ska flyga ner till Gdansk för att cykla ett cykelrace på söndag tillsammans med min tjej. Hon har fått denna resa sponsrad för att hon ska delta i racet. Vi flyger SAS go light, hon SAS gold och jag Diamond. Arrangören har bokat in 2 cyklar samt ett vanligt bagage till oss. Väl i incheckningsdisken säger SAS incheckningsperson att det blivit fel och att våra cyklar inte får plats på hemresan på söndagkväll via CPH då denna genomförs av en SAS CRJ 900 och ber mig kontakta Diamond service. Ringer till SAS och får prata med en nyanställd som bekräftar att våra cyklar bara är bokade på flyget mellan Köpenhamn och Stockholm och att det bara finns plats för en cykel på flyget mellan Gdansk och Köpenhamn. Varpå jag tänker att jaja, då får ni väl skicka min cykel med nästa plan? Varpå jag får svaret att jag måste flyga med bagaget och att jag måste köpa en ny biljett på nästa tillgängliga dag (tisdag då SAS har tillgänglighet) eller köpa ny biljett med ett annat bolag alternativt skicka med ett fraktbolag. Då våra cyklar är nedmonterade och ligger i stora ”resväskor” (cykelväskor, bara ramen) frågar jag om jag kan checka in en extra väska. Detta går tydligen bra. Jag frågar då vad som händer om denna väska inte kommer med och får då svaret att de kommer skicka den hem till mig i efterhand, dock funkar inte detta med cykel. Ber att få prata med dennes manager eller bli uppringd. Nån sån finns inte på plats. Snälla forum, vad gör jag? Måste jag ta ledigt 2 dagar betala hotell och köpa en ny extremt dyr biljett på tisdag?