Senaste nytt

Full pott i alla tre allianser

nilsson

Medlem
Har varit kul att köra guld i alla allianser ett tag, kunna jämföra vem som är bäst på priority boarding, priority baggage etc. Nu blir det kul att köra tre platinumnivåer paralellt under ett år och se hur det känns och om någon utmärker sig. :)

Och vem är bäst på priority boarding, priority baggage etc då?
 

Mr.A

Medlem
Ja, som du ser i ett tidigare inlägg i denna tråd så har @HON-II ju bl.a. HON.
Om jag förstått det hela rätt så ligger antalet HON i Sverige på under 10 st.

GGL:s tycker jag mig ha hört talas om men törs inte svära på vilka de är.. En
ledtråd till någon kan man nog hitta i tråden om besök på Galleries First, LHR
den 18/4.

Jag menade alla 3 :)
 

FF#1

Medlem
Kul att Jacob har fixat det här, ser fram emot recensioner på vad det ger i praktiken. Så man ser om det är något att kämpa för eller om mid tier räcker.
 

Jacob

Medlem
Det är ju dock liite mer respekt att flyga ihop dom som @Jacob gör än att statusmatcha sig till toppnivåerna
Det är respekt att uppnå detta i alla allianser - kul för er som lyckas!
Nej ingen statusmatchning, allt intjänat på hårt vis. Inte heller några mileage runs, tror i princip inte jag åkt på något senaste året som jag inte skulle åkt på i alla fall. Men så klart, lite koll, tur och flyt har absolut hjälpt.

Absolut är det en del jobb, och framförallt för att det i de här mängderna går över i en nivå när det inte är fullt lika kul längre. Och det har märkts i perioder när väskorna bokstavligen stått staplade hemma då det inte funnits tid att packa upp. Det är mycket roligare att köra en statusmatchning och flyga runt lite som man vill på lediga stunder till kortet tar slut. ;)

Ingen aning hur det kommer se ut framöver men tror knappast resmängden kommer minska. Har trots allt haft trippla guldkort i fyra år nu. Stora dilemmat är att vi har en resebyråkoncern till ägare, med sina fördelar och nackdelar. Fördelen är att de kan boka industribiljetter, med bra priser som ofta är ganska flexibla, vilket gör att resebudgeten räcker längre. Nackdelen är att dessa nästan aldrig ger poäng. Hade jag kunnat räkna in samtliga biljetter jag åkt på hade mina siffror varit ännu högre. Just därför är det skönt med soft landing, vad som än händer.
 

Jacob

Medlem
Kul att Jacob har fixat det här, ser fram emot recensioner på vad det ger i praktiken. Så man ser om det är något att kämpa för eller om mid tier räcker.
Inga särskilda förhoppningar, så klart. Jag har varit med för länge. Jag tar det för vad det är, en kul övning. Jag borde dock se till att ringa/maila lite mer på de dedikerade mailadresserna/telefonnumren för att se hur det funkar.
Och vem är bäst på priority boarding, priority baggage etc då?
Det var nog större skillnader tidigare, många har kommit ikapp. Star Alliance som exempel var väl inte så värst lysande på många håll i världen under ganska långt tid.

De som kommit längst är väl annars Skyteam som har ett koncept som ser exakt likadant ut var man än är i världen och vilket bolag man än åker med. De röda Sky Priority-skyltarna är lätta att känna igen och syns på långt avstånd. Samma skylt vid check-in, fast track, boarding och arrivals service.

Men visst är det lite kul att jämföra. Jag ligger ganska jämt mellan de tre allianserna så man får rätt goda referensramar.
 
Toppen