Senaste nytt

Full förståelse hemifrån!

palmen

Moderator
Att förklara för vänner vad man ska göra brukar resultera i lite "konstiga ansiktsuttryck". De förstår inte vad det "roliga" med att flyga tor till BCN över dagen.
Istället för att berätta vad man ska göra så brukar de fatta att jag är ute och reser när det kommer en uppdatering från Arlanda med en öl 6 på morgonen :)

Mina föräldrar är relativt förstående för att jag gillar att flyga och de var imponerade av First på Asiana så inga konstiga frågor från dom, förutom hur man gör för att hitta en så "billig" resa i First.
 

Alx

Medlem
Full förståelse är väl kanske att ta i. Det är jag som får hålla reda på ALLA bonuskort, kampanjregistreringar m.m. Däremot så får jag sällan mothugg numera när jag presenterar diverse routings och maximeringar.

Min sambo vet t.ex. att många resor som bokas utan någon större eftertanke ofta är resultatet av Dr. Miles postningar av deals. Han brukar fråga om det är en deal från Dr. Miles / bc.se och när jag svarar ja brukar jag få följande svar: "vad väntar du på? Om det är bra och vad du vill att vi ska göra så kör!" :D
 

Palazzi

Medlem
Är troligen en av de som gör minst MR här på sidan, men köper såklart miles och optimerar på andra sätt.

Brukar inte prata så mycket med mina vänner om vad jag sysslar med, förutom att presentera slutresultatet i bilder. De är givetvis intresserade av att se resor i C/F till världens alla ändar, men kanske mindre av hur det finansierades.

Enda gången jag blivit idiotförklarad är troligen när jag bokade en resa i C till Khabarovsk i bortre Ryssland. Jag har insett att det bara är på bc.se man kan imponera med sådana idéer, haha :D
 
Toppen