Senaste nytt

Fuling av Lufthansa (Business class)

Hejsan!

Jag ska på lördag flyga Frankfurt - Sao Paulo (GRU) med LH506.i business class (bokningsklass C)
Dock får jag som erbjudande att betala 14300 kr för uppgradering till first class. Det som är märkligt att det som läggs fram som fördelarna med first class är en "fully flat bed" eller vad de nu kallar det (lufthansa sidan fungerar inte för tillfället så jag kan inte kolla exakta formuleringen)

Det märkliga är att på vägen tillbaka har jag en lägre bokningsklass (D) men fortfarande i business class, då utan möjlighet till cash upgrade. Då står det att min business class har fully flat bed...

Kan tilläggas att det är "returflighten" LH507 som vad jag märkt under tidigare flygning samma rutt står kvar i Sao Paulo under dagen och vänder tillbaks.
Har även bokat samma säte både dit och hem (8D).


Är det inte lite märkligt att sätet inte är fully flat på ditvägen med är det på hemvägen?
 

agehall

Medlem
Är det inte lite märkligt att sätet inte är fully flat på ditvägen med är det på hemvägen?
Det har de inte sagt. Du har svalt det deras marketingavdelning vill att du ska tänka med hull och hår men det är inte vad som faktiskt står.

Det är ju helt klart en fördel att förstaklass har "fully flat bed" men det är bara i kontrast till nackdelen att förstklass INTE skulle ha det. Står inget om att business inte skulle ha det också.
 

Senator

Moderator
Det är inte så att du alltid får ett erbjudande om att uppgradera till First. Det beror på ett antal parameter som marknaden, bokningsläge och dyl.

Sedan är det troligt att det skulle ha varit långt billigare att köpa en A-klass First från början än en C-klass + D-klass Business + Uppgradera båda hållen.

Det andra du beskriver förstår jag tyvärr inte vad du menar?
 
e inte sagt. Du har svalt det deras marketingavdelning vill att du ska tänka med hull och hår men det är inte vad som faktiskt står.

Det är ju helt klart en fördel att förstaklass har "f

Njae, nu är det ju inte så att jag svalt det, det var mest en reaktion av deras lilla fuling :)
Det står en lista över benefits av business class, och då står bara fördelarna "priority boarding, lounge access och priority checkin" medans på hemvägen står det även fully flat bed"... en visst, det står "EJ fully flat bed" det gör det inte.

Och som sagt, var inte så att jag tvekade om de skulle sätta in ett icke fully flat bed-säte på samma plats, mest bara en reflektion över hur de marknadsför en uppgradering.
 
Det är inte så att du alltid får ett erbjudande om att uppgradera till First. Det beror på ett antal parameter som marknaden, bokningsläge och dyl.

Sedan är det troligt att det skulle ha varit långt billigare att köpa en A-klass First från början än en C-klass + D-klass Business + Uppgradera båda hållen.

Det andra du beskriver förstår jag tyvärr inte vad du menar?

Det jag menade var att på hemresan där jag inte kan uppgradera till first class vad nu orsaken kan bero på (är inte intresserad av det iaf så det spelar ingen roll) då står det att det som ingår i business class är "Priority check in, lounge access, priority boading, fully flat bed"

Medans på ditresan då en cash upgrade är möjlig står det att det som ingår i business class är "priority check in, lounge access, priority boarding" Alltså ingenting om fully flat bed.

Däremot står "Fully flat bed" som beskrivning på vad man får i first class.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Klipper in här för de som inte gillar länkar. Ja det där är ju inte snyggt beskrivet. Med deras symboler så skulle ända tillägget i first vara den lilla sänngsymbolen med tak över.

Screenshot_20180515-113217.jpg
 
Tack för det, jag är stolt över att jag lyckades få dit bilden överhuvudtaget :)

Ja precis, men även att om du kollar på hemresan, då är ju symbolen för fully flat bed där. (om än utan taket)... Vilket totalt saknas, om jag inte minns fel så motsvarar symbolerna de som är för premium eco...

Aja det spelar ingen roll egentligen då det knappast är någon skillnad, mest bara en reaktion över deras lilla fuling:)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen