Senaste nytt

Frukostbuffén på Gothia Towers i Göteborg är rätt hemsk

Kricka

Medlem
Håller med @Senator
Några Hilton brukar ha bättre frukost trots sin storlek, men undrar om det beror på att frukost ofta inte ingår i deras base-rate o att det krävs pengar eller status...

OT:
Ja, jag testade Hilton Sandton (JNB) häromdagen och deras frukost var verkligen bra.
Trevligt var att ett par personer gick runt och erbjöd gästerna vad man till middagen
skulle kallat Amuse Bouche. Checkade in vid 17-tiden och min kollegas rum (status-
lös) var fortfarande inte klart. Som tur är har de ju en lounge där det serveras kaffe
och kakor fram till kl. 18 varefter de övergår till vin/öl, sushibitar och snacks.
 

Moco

Medlem
OT:
Ja, jag testade Hilton Sandton (JNB) häromdagen och deras frukost var verkligen bra.
Trevligt var att ett par personer gick runt och erbjöd gästerna vad man till middagen
skulle kallat Amuse Bouche. Checkade in vid 17-tiden och min kollegas rum (status-
lös) var fortfarande inte klart. Som tur är har de ju en lounge där det serveras kaffe
och kakor fram till kl. 18 varefter de övergår till vin/öl, sushibitar och snacks.

OT nr 2: Många som gnäller på Sandton. Jag tycker själv att det är ett riktigt bra Hilton. Kanske inte det fräsigaste jag bott på, men bra personal och bra rum.
Brukar käka frukost i loungen som är bra.
 

flum

Medlem
Lite svårt att jämföra ett svenskt hotell där frukost ofta ingår med ett större internationellt hotell men frukosten på Grand Hyatt Seoul med över 600 rum är makalöst bra.
 
Toppen