Frukostbuffén på Gothia Towers i Göteborg är rätt hemsk

Diskussion i 'Hotell' startad av Martin Björnström, 28 Juli 2015.

1. Jag åt frukost i Gothia Towers "nya" frukostmatsal som är väldigt stor och oinspirerande. Det var mitt i sommaren och jag tror det pågick någon form av sportevent i stan (ej Gothia Cup). Upplevelsen påminde mest om en stökig mellanstadielunch med långa köer, ingen som plockade på borden, skräpigt och stökigt. 18 personer före mig i kön till Juicen och minst lika lång till kaffekön. Storköks-servering av varm mat.

Jättetrist upplevelse - kommer undvika Gothia Towers (gissar att Upper House är något helt annat) pga detta. Vad är era tankar?

Gus och Flightdoc gillar detta.
  2. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med dig, frukost som på ett valfritt regemente under 80 talet.

3. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bott där ett par gånger, ibland har det varit event på mässan. Varenda gång exakt likadant. Supertrist. Möjligen skulle det vara ok i lågkonkjunktur när 75% av hotellet är tomt.

4. Johanna

Johanna Medlem

Håller med, bor bara där i samband med mässor som är på samma område så det blir smidigt.

5. Jag skulle vilja veta vilka hotell av Gothias storlek har en trevlig, mysig och bra frukostmatsal? Är det något av det riktigt stora hotellen ni har varit på som har toppen frukostupplevelse?

6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill absolut inte vara petig, men tror att det finns en anan tråd om frukosten på Gothia Towers, hittar den inte just nu, det var någons fru som fyllde år där detta togs upp.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Stället har över 1000 rum. Det bästa man kan göra där är room service (ingen avgift för sviter).

Gus och Jakob Österberg gillar detta.
  8. Du skulle bokat ett Sky Room, då får man äta frukost på H23 på morgonen som har bra mycket bättre utbud och med bordservering vilket är trevligt. Den stora "bamba" matsalen är bara hemsk. Dåligt påfyllt och smutsigt överallt.

Jag hoppas du klagar, för gör man inte det kommer det omöjligt bli bättre

Last edited: 28 Juli 2015
    Voyageur, Gus och Flying P gillar detta.
  9. Stenis32

Stenis32 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske aningen offtopic men bodde där en natt förra året. Skulle checka in vid 17-tiden och får då svaret: "rummet är inte färdigt ännu, ni kanske har någon bekant som ni kan besöka eller ta en sväng på stan så länge?". Svaret blev "Fixa!" :)

jerixon, Voyageur, Dreamliner787 och 4 andra gillar detta.
  10. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltså, jag hade blivit aningen irriterad. Fixade de det fort?

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!