Senaste nytt

Frugan 30 år! Lufthansa first och Shangri-La Muscat

agehall

Medlem
Underbar rapport Gus!

Varför bjuder inte min fru mig på något sådant när jag fyller jämt!? Gus, om du blir ledig så hör av dig.. ;)
 

Gus

Medlem
Trevligt resereportage. När avslöjade du resmålet för frugan?

Tack! :) Jag personligen avslöjade aldrig resmålen för frugan. Jag hade i smyg ändrat om i hennes packning (lägga dit flip-flop och några strandklänningar) eftersom hon trodde att vi skulle till ett ställe med 10-15 graders temperatur. Den enda ledtråden hon hade fått var en bild på Frankfurts skyline mmsad till sig några dagar innan vi åkte och jag berättade att dit skulle vi. Det luriga med Frankfurt är ju att skylinen ser ut som en amerikansk stad, eller tom en stad i asien, så hon trodde typ någon random stad i USA. :cool:

-När vi kom till Arlanda så fick hon reda på Frankfurt precis innan vi boardade planet genom att läsa på tavlan vid gaten.

-I FCT lyckades hon inte gissa vart vi skulle och tack vare personalens fenomenala arbete med att hemlighålla Dubai som destination var det inte förrän Dubai dök upp på personliga skärmen på planet som hon visste vart vi skulle.

-Muscat såg hon att vi skulle till redan när vi checkade in i Dubai, men då hon inte visste i vilket land det låg så fick hon inte reda på det förrän hon läste ombordtidningen på planet.

Underbar rapport Gus!

Varför bjuder inte min fru mig på något sådant när jag fyller jämt!? Gus, om du blir ledig så hör av dig.. ;)

Haha, absolut! Det hade varit kul att få sällskap i cigarrummet och ha någon att prova whiskyn med! :) Och du gillar ju bådadera!
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Härligt reportage! Ser ut som ni hade en fin tid tillsammans. När jag läser fler och fler LH F rapporter börjar jag inse att min sektor i höstas måste varit en av LH's mindre starka F flygningar.
 

joemume

Medlem
Här kommer en nästan dagsfärsk bild från den mytomspunna cigarrloungen... Lite O.T så prövade jag wienerschnitzeln du nämnt i recensionen i FCT också, tycker den var helt OK men saknade kaprisen och ansjovisen... Typiska svenska tillbehör tror jag.. :)
cigarlounge-fct.jpg 2014-01-05 13.08.28.jpg
 
Toppen