Fritt extra bagage för förnödenheter pga flyktingsituationen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av johhenrik, 4 September 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS släppte detta pressmeddelande nyss. Snyggt gjort!

Med anledning av flyktingsituationen i Medelhavsområdet
    Med anledning av den rådande flyktingsituationen i Medelhavsområdet erbjuder SAS sina resenärer möjligheten att checka in extra bagage med förnödenheter vid avresan. De som flyger till medelhavsområdet kan därmed packa med kläder, skor och hygienartiklar till flyktingar i nöd utan att betala något extra för det bagaget. SAS resenärer behöver inte anmäla eller ansöka om detta i förväg.

Med anledning av flyktingsituationen i Medelhavsområdet | SAS

FF#1, Fredrik Jeanson, Claes L och 14 andra gillar detta.
  2. Det blir lätt en politisk diskussion eftersom att hela flyktingsmugglings-industrin lever av konstiga regler för flygbolagen. Se bara vad som utspelar sig i kommentarerna på SAS inlägg om saken på deras Facebook.

3. Stämmer nog. Jag kan inte se kommentarerna på Facebook eftersom jag vägrar Facebook. Enda på Businessclass.se?:)

Det var inte min mening att göra diskussionen politisk så jag ber om ursäkt till johhenrik om det uppfattades så.

Last edited: 4 September 2015
    chazzie och 011430121 gillar detta.
  4. FCT

FCT Guest

Detta är definitivt en tråd som spårar ur om vi inte följer @johhenrik råd, lämna politiska diskussioner utanför, och dit hör alla eventuella åsikter om varför situationen har uppstått.

olo, rvarttinen, aldrighemma och 1 annan gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    För att inte denna tråd ska spåra ur helt och hållet så diskuterar vi vad tråden faktiskt handlar om, att SAS erbjuder gratis extra bagage för de som reser till medelhavs-regionen om man önskar.
    Politiska diskussioner samt vad man anser är fakta lämnar vi helt utanför detta forum.

//Moderatorteamet

011430121, Nemo, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag har heller inte ett konto på FaceBook.... till mångas förtret... :) ... i övrigt så refererar jag till inläggen av @palmen och @johhenrik.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt jobbat av SAS, känner flera som ska åka ner och samlar in förnödenheter från sin bekantskapskrets där flera har erbjudit sig att betala vad övervikten och extra bagage skulle kosta.

Fredrik Jeanson och Knucket gillar detta.
  8. FCT

FCT Guest

Tänk om planet blir fullt! :)

9. SkyPriority

SkyPriority På semester

Kan du länka?

10. Morgan

Morgan Medlem

Har de sådan extra kapacitet för bagage att det funkar, eller kan det bli praktiska problem om ett plan fullt med golfresenärer tar med sig 2×23 kg extra till Malta?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!