Senaste nytt

Fritidsresor sätter in Boeing 787:or vintern 2013

Alx

Medlem
Jag såg den också från LH802 igår.
Den stod parkerad på gate F 29 och såg sprillans ny ut :D

Sannolikt är den på Arlanda några dagar tidigt för träning av markpersonal och cateringpersonal som ska köra fram lastbilar och last/lossningsfordon till flygplanet,öppna lastluckor och lära sig hur man lastar flygplanet, fyller upp vatten, tömmer toan etc
Tydligen kräver 787 i många fall annulunda hantering på marken av markpersonal jämfört med andra flygplan.
Såvitt jag vet blir Thomson det första bolaget SAS Ground hanterar på Arlanda som flyger 787...

Aha, det är nog förklaringen! När du skrev att du satt på LH802 blev jag ju tvungen att checka vilken LH-flight jag själv såg Dreamlinern ifrån. Nära, men det var inte samma flight. Jag satt på LH2922.
 

Rolfsdotter

Ny medlem
Dreamlinern med Fritidsresor - premiärtur

Någon som flugit med Dremlinern hos Fritidsresor/Tuifly?

Premiärturen lär ha gått den 16 december men det har varit märkligt tyst om det...inte ett blogginlägg, twitterinlägg eller några rader på MyNewsDesk så långt ögat kan se. Inte heller någon resenär som lagt upp något klipp på YouTube eller dylikt. Har marknadsavdelningen på Fritidsresor tagit semester eller är det så att man är rädd för att få samma strul som Norwegian haft och ligger lite lågt?
 

Paby

Medlem
Tror dom ligger lågt. Även Svensson som inte är flyggeek börjar nog få en del negativa associationer till Dreamliner efter alla skriverier..
 
Toppen