Fritidsresor sätter in Boeing 787:or vintern 2013

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Homer, 30 April 2012.

1. Homer

Homer Medlem

Enligt flygtorget i alla fall:

Fritidsresor sätter in Boeing 787 i Sverige vintern 2013
    Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Fritidsresor sätter in Boeing 787 i Sverige vintern 2013
    I charterkonfigurationen utrustas Boeing 787-8 med 291 säten, vilket motsvarar antalet stolar i de Boeing 767-300 som Thomson Airways använder idag. Det ger 47 stolar i Premium Class, istället för dagens 36 och resten av kabinens 244 stolar får så kallad Blue Comfort-standard vad gäller benutrymme

Bilder på sätena här Live the Dreamliner » Image Library

Men på Fritidsresors egen sida står det:
    2015 beräknas den första Boeing 787 Dreamliner levereras till TUIfly Nordics flotta.
    TUIfly: Nya flygplan - Fritidsresor.se

1 person likes this.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2013 låter lite väl snart för att de skulle ha fått några 787:eek:r, men vem vet. De kanske jobbar ifatt det de ligger efter i år.. ;)

3. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är brittiska TomsonFly som kommer Fritidsresors resenärer med 787-8.

4. Homer

Homer Medlem

5. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och familjen är bokad på GOT-KBV i vinter (ja jag försökte få dom att boka Turkish eller något nådigt)
    Flygningen är opererad av Thomson 767, men vad är oddsen på att det blir 787 istället? :)

6. Paby

Paby Medlem

Thomson flyger 788 till Karibien (Jamaica bl.a.), Thailand och Kenya för Fritidsresor i vinter.

7. War Machine

War Machine Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sneglar på en resa med Fritte i januari till POP. Delvis i syfte att testa 787 och charterkärrans "C". Förut hittade jag en artikel på deras sajt om startdatum och hela baletten. Denna verkar bortplockad men flighten är bokningsbar. I och med vinterns strul och senarelagda leveranser undrar jag bara hur pass garanterat det är att de kör 787 från ARN i vinter? Jag vill inte fastna i en trött 767 i 10+ timmar.....

8. Homer

Homer Medlem

9. Homer

Homer Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!