Senaste nytt

Fri uppgradering till Eurobonus Gold för AMEX Centurion

seat56f

Medlem
Hade de delat ut 45k baspoäng/år hade de nog skrivit det rätt tydligt då det är ett vässentligt bättre erbjudande än att ge bort EBG.

För oss här, som har en aning om skillnaden mellan bas- och extrapoäng, är det så. Till den stora massan, dvs i marknadsföringen, pratar man nog om guldkortet...

Jag tror det är en hyfsad chans att det faktiskt är 45k baspoäng man får. Speciellt med tanke på att den andra lösningen att bara ge bort status (som t.ex. EBP/EBD/EBG ger bort EBD/EBG/EBS) också finns men ändå inte används för Elite-kortet.

Nu tillhör jag inte målgruppen för Centurion, och skulle aldrig kunna tänka mig att ge vad de kräver i årsavgift, men good for them isåfall.
 

agehall

Medlem
Och det är fortfarande vässentlig skillnad på hur det beskrivs. Hade man fått 45k statuspoäng så hade de nog skrivit "Alltid minst EBG"...
 

Canadien

Medlem
Och det är fortfarande vässentlig skillnad på hur det beskrivs. Hade man fått 45k statuspoäng så hade de nog skrivit "Alltid minst EBG"...
Ja, men så var det det här med de som jobbar med copy på företag... D v s jag skulle inte förutsätta något förrän vi faktiskt har svart på vitt vad det blir.
 
  • Gilla
Reactions: JNH

evr

Medlem
Varför skulle dessa ha något med varandra att göra? I fall 1 väljer SAS att köpa två Amexkort till sina top-tiers, i det andra fallet är det Amex som tycker det räcker med att köpa 2 st EBG till sina.

Två stycken EBD ger ju i princip 4 st Star Gold eftersom varje Diamant kan ge bort ett guld, och det blev kanske för dyrt för Amex.

Det känns bara som att EBG kanske inte tillför något mervärde för majoriteten av centurionkunderna, jag kan tänka mej att många redan har EBG eller högre, och/eller kanske oftast flyger i plus/business/first. Dessutom ingår redan fast track och lounger för båda kortinnehavarna plus 2 gäster vardera. Så i många fall så tillför nog inte detta erbjudande något av värde.

Visst, det är bra/kul att dom lägger en del krut på reserelaterade perks nu, men jag hade hellre sett att dom erbjöd EBD för huvudkortsinnehavaren istället för dubbla guld. Eller iaf att erbjudandet innebar 45k statuspoäng, men så verkar inte vara fallet. Det hade känts mer relevant för målgruppen tycker jag.
 

mha321

Medlem
Det känns bara som att EBG kanske inte tillför något mervärde för majoriteten av centurionkunderna, jag kan tänka mej att många redan har EBG eller högre, och/eller kanske oftast flyger i plus/business/first. Dessutom ingår redan fast track och lounger för båda kortinnehavarna plus 2 gäster vardera. Så i många fall så tillför nog inte detta erbjudande något av värde.

Detta finns säkert med i beräkningarna. Om många redan har det blir det billigare eftersom det är färre som behöver erbjudas det.

FastTrack och lounge ingår väl knappast generellt i centurion, utan bara på vissa specifika flygplatser? Med ebg når man det på de flesta star Alliance trafikerade flygplatser (bortsett från typ sas runt om i Europa, men det är en annan sak).


Visst, det är bra/kul att dom lägger en del krut på reserelaterade perks nu, men jag hade hellre sett att dom erbjöd EBD för huvudkortsinnehavaren istället för dubbla guld. Eller iaf att erbjudandet innebar 45k statuspoäng, men så verkar inte vara fallet. Det hade känts mer relevant för målgruppen tycker jag.

Ebd för huvud innehavaren skulle ju i princip betyda ett ebd och ett ebg, så det är långt ifrån likvärdigr och borde vara betydligt dyrare.

Det är redan reaktiv sätt enkelt att nå ebd jämfört med många andra högsta nivåer. Även om det säkert vore kul som mottagare tycker jag det är bra att man inte delar ut högsta nivån hur lätt som helst.

Det är väl rätt så in line med tex vad man får på hotellen? Man får väl oftast mellanstatusen och inte högsta?
 

Ganoth

Ny medlem
Har bryt på mitt Elite i mars (som jag kör med MC för min Gold) får jag tillbaka resterande månader när jag går till premium som ingår i Centurion ändå?
 
Toppen