Frankfurt flygplats bygger Terminal 3 (förväntas att bli klar 2022)

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 8 Oktober 2015.

1. Terminal 3 kommer att kunna hantera upp till 14 miljoner passagerare när det blir klar.

FRA_terminal-3_01.jpg
    FRA_terminal-3_02.jpg
    FRA_terminal-3_03.jpg
    (Foto: Fraport Media Center)

Fraport AG | Ground-breaking Ceremony Launches Construction Start of Frankfurt Airport’s New Terminal 3

Vi får se när det blir klar med tysk engineering...

2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hört det finns några riktiga klippor i Berlin som snart kan ta sig an det :)

3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dem ska "bara" slutföra projektet i Berlin först ;)

Dreamliner787 och fredrik996 gillar detta.
  4. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är OM Berlin är klart när Frankfurt har fått Terminal 4.... (Skäms så mycket att vara från Berlin)

JWD och Timotey gillar detta.
  5. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det att skämmas över, du är förmodligen inte involverad i bygget av Brandenburg flygplats

6. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Vart ska dom flytta sin cargo då? Den ligger väl i nuläget i södra delen vilket ser ut att vara där den nya terminalen ska ligga.

7. Artur

Artur Medlem

Ser riktigt schysst ut.. Bara den öppnar också :)

8. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Jag ska rätta mig själv, det är inte cargo som ligger där. Däremot finns det vad som verkar vara diverse hangarer och underhållsområden på södra delen, så dessa måste då flyttas (antar jag) om man ska bygga ny terminal där.

9. Ser ut som att den byggs på området där den gamla amerikanska flygbasen låg.

Västtysk ingenjörskonst i det här fallet... ;)

10. Figge

Figge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka minnen! Där landade jag med en Norsk C-130 sommaren 1992. Min första flygresa utomlands. Köpte Nirvanas "Nevermind" på "Audio Club" inne på basen.

Tillbaka till ämnet. Kan ju bli riktigt bra med en utbyggnad, dock väntar jag fortfarande på en rejäl renovering av B-piren där SAS verkar hamna oftare och oftare när man ska flyga till ARN på eftermiddagen. Börjar bli bra sunkigt där.

palmen och Ville Fly Småland gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!