Frankfurt - 40 min mellan flygen. Är det nog ?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Valley, 2 September 2014.

  1. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte göra ett försök att använda nya KSD-linjen vid resa till Nürnberg. Men om jag bokar den på Lufthansa-sidan kommer inte de vettiga alternativen med. Känns lite B att ha 2 mellanlandningar på vägen till Nürnberg.
    Kan det bero på att det i så fall enbart är 40 min mellan ankomst och avgång ? Och då är ju frågan om man vågar chansa på att boka 2 biljetter. Borde ju fungera. Eller ?

    Landar på terminal 1 och skall åka från terminal 1 AB.
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    MCT på Frankfurt är 45 minuter. När Lufthansa är inblandade vill man gärna lägga till några minuter extra på den bytestiden. Skulle aldrig få för mig att boka 40 minuters anslutning på separata biljetter under de förutsättningarna.
     
    Fredrik, Jan Petterson och Dr. Miles gillar detta.
  3. SAS404

    SAS404 Medlem

    Nej det hade jag inte gjort.
     
  4. pep

    pep Medlem

    Mindst 1 time. FRA er enorm og kompliceret. Uden fast track eller gennmgående billet går det ikke under en time...or: prove me wrong!?
     
  5. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för svar.
    Får ta mig en allvarlig funderar på om jag skall chansa eller inte - har ju inget bagage med mig.
    Ellers så är det väl bara att ta 3 timmars extra väntan så man är safe
     
  6. Skulle ta ICE på så kort avstånd som FRA-Nürnberg, går typ varje halvtimme från flygplatsen.

    Exempeltidtabell, biljett 29 € :

     
  7. Jacob

    Jacob Medlem

    40 minuter är alldeles för kort, är det en genomgående biljett har de förstås skyldighet att boka om ifall du missar anslutningen, men med separata biljetter - absolut inte.
     
  8. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Noterat, tack. Har haft dem funderingarna tidigare med biljetten jag kikade på var lika dyr som att flyga. Då jag la det åt sidan.
    Men det kan vara trevligare att tillbringa tiden på tåget istället för på flygplatsen
     
  9. thsred

    thsred Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Snor lite av denna tråden. Ska åka med Lufthansa till FRA och sedan vidare med AirCanada (så måste genom passkontroll). Har 1:35 på mig, genomgående biljett. Kommer detta att bli en springtransfer. Biljetten är i C-klass. Lästa något om att det finns automatgater för passkontroll, och finns det något priority lane för transfer?
    Har bagage (inkl. skidor). Kommer de ens att komma med?
     
  10. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bagage brukar inte vara något problem om tidtabellen hålls.

    FRA är ganska smidig på transfer egentligen. Ingen extra säkerhetskontroll om du kommer från EU.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×