Framtidens flyg

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ingelstam, 14 Juni 2011.

1. Ingelstam

Ingelstam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten film från Airbus - upplagd på dn.se

Ta en titt!

A

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det där benutrymmet tror jag när jag ser det.

Men tack för länken!

1 person likes this.
  3. tourist

tourist Medlem

Precis min tanke. Med sinande olje- och metalltillgångar och ökande utsläppsbeskattning är det väl inte särskilt troligt att det sker en allmän utveckling mot glesare mellan stolarna!

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns många saker att marknadsmässigt ta hänsyn till även om ny teknik så klart kommer göra saker generellt bättre.

Det som filmen visar (och som i så fall måste bevisas) är att alla skulle ha tillräcklig komfort, då blir Business och First överflödig. Precis som "Fast Track Security" skulle bli överflödig om flygplatserna såg till att ingen behövde vänta.

Situationen är att det finns en majoritet passagerare som vill ha så billigt som möjjligt och reser sällan. Och sedan finns det dem som av olika skäl (jobbmässiga eller divamässiga) betalar mer. Och då vill de antagligen ha mer oavsett den generella nivån. Mänsklig natur.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!