Senaste nytt

Framtiden för Frequent flyer program.

Hej.

Man läser allt oftar om Frequent flyer program som blir sämre och sämre. Visst du får lounge access och service. Men när det kommer till att använda miles så "kostar" biljetterna mer och mer.

Detta är ju ett sätt för bolagen att tjäna lite extra pengar då många av oss använder ett års intjänade miles på en semester trip med familjen. Så nu blev det väl att man får betala för en eller två i familjen för det räcker inte att betala med miles för alla.

Personligen tycker jag det är riktigt tråkigt att bolagen går denna väg. Jag hade 4timmar transit på ARN igår och gick från T5 till utkicksplatsen. Då går man förbi ett par parkerade SE-210 Caravelle III och man kan inte låta bli att tänka på storhetstiden för flygbolagen.

Tror vi på vad som skrivs i tidningarna att flygbolagen som vi känner till dem kommer försvinna?
 

Senator

Moderator
Vi lever i en dynamisk värld där vi ser ändringar hela tiden. Flygbranschen också :p Så det gäller att själv vara redo för förändringar.

Sen är jo inte alla förändringar sämre.. SAS EB senaste (100%) är jo bra.

Jag tror att flygbolagen ser inte längre FFP som lojalitetsprogram men som en kassako där det handlar om att tjäna mer pengar vid att sälja poäng till 3:e part.
 

agehall

Medlem
Det är väl ungefär samma sak som inflation. Klart vi gnäller när det blir försämringar, men oftast är det inte så stora försämringar vi pratar om. Och man ska komma ihåg att vi som hänger här ofta optimerar vår earn/burn ratio mycker mer än Svensson, så vi drabbas not, relativt sett, mindre av försämringar än andra - även om vi gnäller mest.
 
Toppen