Senaste nytt

Frakt av Driver

In_Sweden

Medlem
Spötub är farligt. Klubbhuvudet går inte ner om du inte har en spötub som passar för spön till valfiske, detta leder till skavning på skaftet vilket är obra. Jag skulle snacka med incheckningspersonalen och "fiska" efter möjlighet att få ta den i kabinen.

Tock

Jag tror att det är svårt att få med den i kabinen, med tanke på att saker som slagträn är förbjudna.
Jag skulle inte gärna se en medpassagerare på en flight med golfklubba i kabinen...
 

segra

Medlem
Köp fler klubbor, även en bag. Tryck ner ett kvast skaft (Broomstick) som är 5 cm längre än drivern. Gör alltid så, då slipper man knäckta klubbor.
 

Nodnaz

Medlem
Om du vill lägga den på pall så kan jag ta fram ett pris på den som cargo gods. Men då ska det va en bra dyr klubba! Om inte annat så blir den dyr...
 
Det finns små bärbagar som är lämpliga för 3-4 klubbor som jag använt när jag köpt klubbor utomlands. Se även till att dra den lite i gräset så den är begagnad ifall tullen skulle för för sig att titta på den och kräva dig på moms.
 

agehall

Medlem
Sätt en bagagetagg rakt på och hoppas på det bästa.. :p

Vi försökte checka in en champangeflaska (utan emballage) när vi skulle hem från london. BA vägrade tyvärr... :(

Tror nog knappast man får ta med en golfklubba som handbagage? Kan ju användas som ett "vapen"..?

Golfklubbor skulle säkert räknas som vapen, men kamerastativ brukar man väl kunna få med sig? Det är ju precis samma sak om inte ännu värre än golfklubbor.
 

Nemo

Medlem
Golfklubbor skulle säkert räknas som vapen, men kamerastativ brukar man väl kunna få med sig? Det är ju precis samma sak om inte ännu värre än golfklubbor.
Säkerhetskontrolldebatten är ständigt aktuell... Vad man får ha med sig och inte är inte logiskt, bygger mer på fördomar och "sunt förnuft". Man får ta med sig kaviar men inte kaviar, 1-liters glasflaskor med 50% absolut vatten men inte 1/2-liters plastflaskor med 100% vatten etc.

On topic. Skaffa ett avloppsrör (standarddiameter 50-75-110 mm, längd 2 m), korta av till rätt längd, packa med tidningspapper så att klubban håller sig still, sätt på ändstopp, förslut med silvertejp.
 
Last edited:
Toppen