Från Noll till Medveten på en eftermiddag

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JohnnyWilde, 8 Augusti 2015.

1. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte det vore trevligt att berätta en riktig solskenshistoria hur en P bestämde sig för att bli VIP (Nja åtminstone *G) och genomförde det.

Har en kompis sen barnsben som rest mycket transantlanten i tjänsten men för ett 10tal år sen kände att det här resa är inte hans grej längre och därefter tvärvägrat sätta sig på ett flygplan trots att han älskar att resa.
    Han gillar resekonceptet så mycket att han ibland hängt med mig ut till ARN bara för att få känna doften av flygfotogen och känslan av att vara på väg.

Det senaste året har hans motvilja luckrats upp något och förra sommaren tog han en ToR CPH over dagen bara för att kola läget och det gav mersmak så i maj tog han en weekend i Nice för att prova att övernatta utanför 08-området.
    Det gick tydligen bra för han hängde med mig till condot i Fuengirola förra månaden och hann dessutom boka en dagstur till Paris enkom för att åka upp i tornet....måste respektera det va!

Idag på eftermiddagen kom han forbid mig för att diskutera senaste SAS kampanjen USA/ Asien där vi initial tänkt oss en weekend i NYC men det blev mer än så.....mycket mer än så!

Inom en timme hade han bestämt sig för att göra det ordentligt och gå för Guld ....SK *G that is!

Så med hans nuvarande 4500 EuroBonus baspoäng och ytterligare inkommande 2500 för CDG ToR gjorde vi upp följande plan:
    AMEX Elite 20000 p för 4000 kr
    ARN-BKK-ARN med TG 10-13/9, 10400 p för 7318:- (Jag råååååkade vara där då)
    ARN-CPH-PVG-CPH-ARN 12-15/1, 9500 p för 2997:- ( Jag rååkade vara på samma flight och stolen bredvid).

Allt är beställt, bokat och betalt så inalles är han EBG till 20170501 när vi landar på ARN den 15 November i god tid innan hans brytningsperiod 1a februari :-D

Ööh ja vi tar NYC i mars också!

Jan Petterson, FlyingErik, JWD och 21 andra gillar detta.
  2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!