Jakob K
Medlem
Frequent Flyer programmet är inte i första hand till för att ge oss förmåner - det blir en bieffekt. Programmet är till för att driva nybokningar!!!!
Jo men detta var ju min poäng.
Faktum är ju det att jag trots att jag är EBG (samt kunde säkerställa status med kampanj i höstas) så valde jag att byta till M&M i februari.
Jag flög in ett SEN till LH Group mellan feb och april i år. (Grattis LH group)
Uppenbarligen hjälpte inte SAS tanke med EBG att behålla mig som lojal kund....
Varför?
Jo därför att EBG inte ger mig några förmåner. Det enda mätbara - för mig användbara som jag kan komma på är fasttrack på arlanda. SAS sk. skandinaviska attityd och deras jantefasoner är inget som tilltalar mig. Jag har aldrig blivit uppmärksammad eller känt att jag som EBG fått nån uppskattning - och detta är ju en följd av att man "ger bort" EBG/EBD. Gratis är inget värt - det är ju en grundregel inom sales och marketing.
mvh