Senaste nytt

Från Guld till Diamond - taktik?

Stefan62

Medlem
Jag är nära att bli Diamond, men undrar om det finns någon anledning att vara taktisk på något sätt?

  • Mitt brytdatum är 30/4 - spelar det någon roll?
  • Är det någon fördel/nackdel att bli Diamond före eller efter årsskiftet?
 

Flood

Medlem
Det enda jag kan komma på är väl om du skall ge bort ett guldkort till någon och har en annan period att ta hänsyn till där.
 

Flood

Medlem
Den som får guld blir det sin innevarande period plus nästa. Så om du ger det till någon 1 januari som har brytdatum 1 februari, så får de guld i 1+12 månader. Väntar du till 1 februari får de det i 12+12 månader (+ 2mån grace i båda fall).

Nu minns jag att de här tiderna diskuterades friskt i EBD-tråden, men så har det i alla fall sett ut för de tre personer jag har gett kort till.
 

nota bene

Medlem
Du får gratis dryck i Go. (Har värde om man åker mycket Go)

Courtesy upgrades är trevliga om man åker Go/Plus på longhaul.

För de som bokar Plus/Business i alla fall kommer Diamond inte med så mycket extra... Förutom det där guldkortet då!
 

Agö

Medlem
Om du mot förmodan skulle ha poäng hos SAS som går ut kan det också vara klokt att trigga Diamant eftersom poängen inte förfaller. Vidare, lounge on arrival - en av de bästa förmånerna. Ser ingen som helst anledning att vänta med att trigga detta.
 

jsn

Medlem
  • Nej, inte mer än att se till att nå EBD innan 30/4...
  • Årsskiftet i sig har ingen påverkan, men som nämnts tidigare så finns det egentligen ingen anledning att vänta :)
 

Canadien

Medlem
Se till att du har lite marginal innan 30/4 så att du hinner logga in på diamond.flysas.net och välja en goodiebag också för perioden då du uppnådde diamond. Sedan kan du välja en ny 1/5
 
Toppen