Frågor om Turkish Airlines Miles&Smiles

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Brandten, 21 Februari 2016.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick nedan email för några veckor sedan.

1) Tolkar jag det rätt att efter min resa ARN-IST-DAC-IST-ARN med TK nu så har jag Elite card 1år? Eller måste den resan även vara 15000 miles?

2) Hur många M&S poäng hade jag tjänst i Y class hos TK? Funderar på om det genererar mer poäng som jag kan använda på flygningar eller uppgradering än vad Eurobonus motsvarar (brukar bli runt 2500-3000 EuroBonus-poäng om jag inte kommer ihåg fel).

Welcome to Miles&Smiles Turkish Airlines' advantageous Frequent Flyer Program. Elite card trial period will be valid for 4
    months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be
    realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite
    membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years.

Last edited: 21 Februari 2016
  2. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1) Jag tolkar det som om att din resa ska räcka för att få TK Elite Card i 1 år, om du sedan skulle få ihop 15 000 miles så skulle det innebära att du har det i 2 år. Så tolkar jag det i alla fall, sen om det är rätt eller fel är en annan sak :)

Smuffe, palmen och Brandten gillar detta.
  3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har varit en nervös period sedan min flygning eftersom jag inte sett röken av några poäng varken på Eurobonus kontot eller Miles & Smiles kontot. Då jag angivit mitt EuroBonus-nummer på bokningen trodde jag det var kört att kreditera till M&S men ställde frågan till kundtjänst via webbformuläret och som vanligt svarade de snabbt och trevligt att min flygning nu är registrerad på M&S kontot och att mitt TK Elite blir förlängt 1 år. :)

Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!