Frågor om München Franz Josef Strauss flygplats (MUC)

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jockezona, 18 Augusti 2014.

1. Jockezona

Jockezona Medlem

Har aldrig besökt denna flygplats men kommer göra 2 besök i November i form utav mellanlandningar. Landar och lyfter från Terminal 2 på samtliga flygningar.

Mina frågor:

Kan man ta sig mellan Terminal 1 och 2 eller är det inte att rekommendera?

Kan man enkelt ta taxi in till centrala München och tillbaka om man har en mellanlandning på 4h40m?

Är 1h5m tillräckligt med tid för flygbyte inom Terminal 2?

//Jocke

2. marbe166

marbe166 Medlem

1. Det går, men involverar att gå landside, och har du inte boardingkort för ett flyg som avgår från T1 är det inte troligt att du blir insläppt genom security i T1.

2. Vet ej, har bara mellanlandat.

3. Om det är Schengen-Schengen så är det definitivt tillräckligt. Schengen till Non-Schengen eller v.v. kan bli tight då du ska igenom passkontroll och transfersecurity.

3. Jockezona

Jockezona Medlem

Tack för det snabba svaret.

1. Då skippar jag terminalbytet.

3. Flygningen är GOT-MUC-FLR, alltså inom Schengen, känns skönt att det inte blir stressigt.

Då är det bara fråga 2 jag skulle önska få svar på från någon med erfarenhet.

4. Det kan ta upp till en timma med taxi in till centrala München beroende av när på dygnet det är och trafiken. Jag skulle avråda från detta. Då hade jag hellre tagit S-Bahn..

Peter Hagander gillar detta.
  5. S-Bahn tar mellan 45-60 min beroende på vilken riktning du kommer in. Jag skulle satsa på HBF på ditresan och promenera till Ostbahnhof och hem den vägen. Dock är 5h på håret. Kostar enligt mina reseräkningar 10.80 euro enkel med S-bahn. Vill du ha Munchen tips så säg till. Finns mcyket att göra dock inte för ett så kort uppehåll.

6. Jacob

Jacob Medlem

Det finns faktiskt även en terminalbuss mellan terminal 1 och terminal 2 som går "airside". Vill minnas att den går var 15-20 minut eller något sånt. Aldrig testat den dock.

7. Jockezona

Jockezona Medlem

Tackar för svaren. Stannar nog på terminalen då det känns dumt att chansa och missa flyget.

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Therme Erding är ett populärt turistresmål ca 15 minuter med taxi från flygplatsen. Kanske det kan vara något?

9. Jockezona

Jockezona Medlem

Är egentligen inte ute efter att turista i München under mellanlandingen. Var mest intresserad av om jag skulle kunna åka in till Hard rock cafe, köpa ett samlarglas och sen åka tillbaka till flygplatsen.

10. Det skulle du hinna utan tvekan, ta s-bahn (S8) till Marienplatz och sen 5 min promenix till Hard Rock. Finns ett specialkort vad jag kan se som heter Flughafen tageskarte för 11.80 Euro där du kan åka fram och tillbaka

Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!