Senaste nytt

Frågor om Frankfurts lounger

Dave Lee

Ny medlem
Hej

Finns kanske redan en tråd om någon / några av mina frågor redan, men jag kör på.

Kommer att mellanlanda i Frankfurt över Påsk och kommer att ha några timmars väntande. Både dit och på hemresan (utresa, långfredag och hemresa Påskdagen).

Flyger inom Europa.

1. Är det "Extra" mycket folk på Frankfurt flygplats över Påsk (tänker om tyskar / europeer också är ute och flyger på sin ledighet som vi svenskar), eller hur kan det se ut? (förstår att det under "normal tid" också är väldigt mkt folk på denna flygplats)

2. Hade en flygning från Frankfurt för ett år sedan och hade då via min biljett tillgång till Air Canadas lounge. Kommer nu att flyga med Lufthansa och i Business (inom Europa), kommer jag kunna komma in i den Loungen enbart med min business biljett (har inget Guld kort eller liknande inom Star alliance)?

3. Vilken av Lufthansas business lounger skulle ni helst rekommendera att spendera sin tid i?

4. Vilka övriga lounger (förutom Lufthansas) kan jag komma in med min Lufthansa Business biljett (om det nu är någon annan. Har som sagt inget Guld kort eller liknande inom Star alliance)?

Tack.
 

Senator

Moderator
Du kan gå till Air Canada, men kom ihåg det kräver passkontroll in/ut, samt troligtvis ny säkerhetskontroll på vägen ut. Nu vet jag inte vart du åker vidare, men troligtvis landar du på Terminal A och åker vidare från Terminal A, medan Air Canada ligger i Terminal B. Du behöver i alla fall 15min dit och 20min tillbaka.

Jag tror inte det är mer eller mindre människor än vanligt. De flesta Bundesländer är också lediga på Skärtorsdagen så trafiken skulle i så fall vara då.
 

Fredrik

Medlem
3. Vilken av Lufthansas business lounger skulle ni helst rekommendera att spendera sin tid i?

Kan inte svara på övriga frågor men den här är lättare. Lufthansas businesslounger är "likadana" vilket gör att det bästa är att ta den som är antingen vid ankomstgate eller avgångsgate. Det beror på dina egna preferenser om du vill göra något mer som shopping eller dylikt.
 
Toppen