Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ski

Medlem
Ok, tack för svar. Hade inte koll på att det var så trångt med tanke på att affärsresandet lär ligga väldigt lågt men å andra sidan är det ju logiskt då det är semesterdestination. Lutar åt att pröjsa en SAS+. Är jag fel ute om jag tänker att points + cash har väldigt dåligt värde?
Det beror på hur du ser det. Points+Cash ger ju också poäng tillbaka efter biljetttyp och beroende på eurobonus nivå så har du ju poängrabatt. Det är bara du som kan värdera. Jämför vad en helt köpt biljett skulle ge och laborera med poäng+cash i olika varianter så ser du om det är värt det.
 

Canadien

Medlem
Ok, tack för svar. Hade inte koll på att det var så trångt med tanke på att affärsresandet lär ligga väldigt lågt men å andra sidan är det ju logiskt då det är semesterdestination. Lutar åt att pröjsa en SAS+. Är jag fel ute om jag tänker att points + cash har väldigt dåligt värde?
New York och Chicago brukar dyka upp med 2-4 platser för Juli-Aug framåt 90-120 dagar innan avresa på några strödatum, men sedan ska ni hitta anslutningsflyg till LAX och det kan vara knöligt. Behöver ni resa specifika dagar skulle jag säga att det är väldigt svårt om inte omöjligt.

Cash+points är dåligt värde som regel ja, men har du massa poäng som riskerar att bränna inne så är ju det ett alternativ.
 

mha321

Medlem
Det brukar väl dessutom då och då hända att det är riktigt bra priser på business för cash mitt i sommaren. Oftast inte med sas men med antingen star Alliance eller one world joint venture partners. Kanske inte ner till 10k per person som du hittade sas plus för men fortfarande riktigt bra priser. Det vet man förstås inte i förväg, men det kan vara värt att kolla upp vilka datum sådana dykt upp på förut och eventuellt ha is i magen en stund.
 

Canadien

Medlem
Det brukar väl dessutom då och då hända att det är riktigt bra priser på business för cash mitt i sommaren. Oftast inte med sas men med antingen star Alliance eller one world joint venture partners. Kanske inte ner till 10k per person som du hittade sas plus för men fortfarande riktigt bra priser. Det vet man förstås inte i förväg, men det kan vara värt att kolla upp vilka datum sådana dykt upp på förut och eventuellt ha is i magen en stund.
Även SAS har lite bättre priser på Business under sommaren. Ca 18.500 SEK t o r till LAX, 17.500 till New York. Men OneWorld brukar ofta komma med erbjudanden king 14-15k SEK.
 

palmen

Moderator
Hur lång tid brukar det ta att få svar/kompensation? Tycker jag läser att folk ringt och klagat för tex LN-RKP och fått kompensation direkt.
Brukar få svar inom 24h som Diamond. Tror inte de har någon större backlog just nu så inom en vecka borde man fått svar.
 

flonken

Medlem
Jag har en bokning i Mars där jag ankommer med Asiana Business till Seoul Incheon och sen vidare med Asiana i First.
Det har blivit en del tidsändringar fram och tillbaks. I dagsläget har vi 1 timme mellan flighterna. (Det var 1:20h när jag bokade)
Räcker det med 1 timme? Vad händer om inkommande flight är försenat?
 

squeezen

Medlem
Hej!
Jag var i kontakt med Tallinn för en resa med Thai Stockholm- Bangkok,men skulle få ge 70 000 poäng för business. Ser att du har använt 54 000 poäng. Beror det på att du åker via Frankfurt eller är det något annat som påverkar poängen? Tacksam för tips då det är vår första awardbokning.
Välkommen till forumet. Jag svarar din fråga här då andra trpden ämnas vara ”ren” för att bara söka inspiration/information.

Ekfs bokning är än så länge bara enkel väg... det står i hans info.

Så det där är dessutom first class vilken kostar 190.000 poäng t/r
Efter applicerad voucher fr amex blir det halverat till 90.000
Enkelbiljett kostar 60% av t/r varför det blir 54.000

Så tallinn har svarat helt rätt. SAS destinationer kostar 100.000 och Star alliance 140.000 på ordinarie poäng. Vilket blir halva med amex voucher
 

Cattis

Medlem
Välkommen till forumet. Jag svarar din fråga här då andra trpden ämnas vara ”ren” för att bara söka inspiration/information.

Ekfs bokning är än så länge bara enkel väg... det står i hans info.

Så det där är dessutom first class vilken kostar 190.000 poäng t/r
Efter applicerad voucher fr amex blir det halverat till 90.000
Enkelbiljett kostar 60% av t/r varför det blir 54.000

Så tallinn har svarat helt rätt. SAS destinationer kostar 100.000 och Star alliance 140.000 på ordinarie poäng. Vilket blir halva med amex voucher
Tack för ditt svar,såg att jag postat min fråga i fel tråd .:)
 
Toppen