Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

emj84

Medlem
Enligt hemsidan skulle skatter och avgifter totalt bli ca 1100 totalt för 3, så där kan inte ingå någon 3*450 men detta e ren SAS award. Kanske e annorlunda då med avgifter?

Men som sagt får väl svar imorgon när jag ringer
Ville bara återkoppla och säga att ingen avgift lades till.
Deras rekommendation var att göra bokningen online och sedan ringa in så applicerar de vouchern efteråt.
 
map

Hej!

Jag har bokat följande hem från Sydney. SQ * 2 i business class, TK i business class och LH * 2 i ekonomi.

Men jag har två frågor:

- Kan jag lägga till en flight så det blir SIN-NRT (20h i tokyo) NRT-ICN?
- Det finns business class platser IST-FRA-GOT men Tallin kunde inte boka pga. Lufthansa var tvunget att vara bokat först? Vad menas med det?

Tack på förhand!
 

danielhog

Medlem
- Det finns business class platser IST-FRA-GOT men Tallin kunde inte boka pga. Lufthansa var tvunget att vara bokat först? Vad menas med det?

Det här låter befängt och något någon agent hittat på själv. Ibland undrar jag hur agenten kommer på något sånt här? Kreativt, jag hade aldrig kunnat komma på denna förklaring och sen sålt in den till kund.

Det finns ett uttryck som heter HUACA (Hang up and call again). Testa att ring och boka om, inom 24h från bokningstillfället så slipper du betala avgift x2. Nämn inget om den tidigare förklaringen utan säg bara att du vill boka om sträckan till TKxxxx business class.
 

Osten

Medlem
map

Hej!

Jag har bokat följande hem från Sydney. SQ * 2 i business class, TK i business class och LH * 2 i ekonomi.

Men jag har två frågor:

- Kan jag lägga till en flight så det blir SIN-NRT (20h i tokyo) NRT-ICN?
- Det finns business class platser IST-FRA-GOT men Tallin kunde inte boka pga. Lufthansa var tvunget att vara bokat först? Vad menas med det?

Tack på förhand!
Nummer ett: Kul reserutt!

Som @danielhog skriver så är det nog en HUACA som gäller, den förklaringen verkar väldigt konstig.
Kan dock flika in med, om ni även åker till SYD i samma bonusresa så kan det nog vara så att ni slår i taket gällande:
  • Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)
Om det inte är så att ni har bokat ditresan separat eller på endast två segment. Hoppas allt löser sig.:)
 

JohanGE

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men tidigare var *A flygnätstjänst (alltså deras karta över vilka destinationer som trafikeras av alla medlemsbolagen) fantastisk hjälpsam för att hitta alternativa resor för att leta Award-resor. Denna ligger nere sedan ett tag tillbaka och vet inte riktigt vad som hänt.

Så, har ni andra tips på hur man ska leta alternativa rutter, destinationer, etc. med *A?

Tack!
 

Taggen

Medlem
Nummer ett: Kul reserutt!

Som @danielhog skriver så är det nog en HUACA som gäller, den förklaringen verkar väldigt konstig.
Kan dock flika in med, om ni även åker till SYD i samma bonusresa så kan det nog vara så att ni slår i taket gällande:
  • Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)
Om det inte är så att ni har bokat ditresan separat eller på endast två segment. Hoppas allt löser sig.:)
Sen finns också det där okynnet med "reasonable routing" som de säkert kan ta till ibland.
 

Tonton

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men tidigare var *A flygnätstjänst (alltså deras karta över vilka destinationer som trafikeras av alla medlemsbolagen) fantastisk hjälpsam för att hitta alternativa resor för att leta Award-resor. Denna ligger nere sedan ett tag tillbaka och vet inte riktigt vad som hänt.

Så, har ni andra tips på hur man ska leta alternativa rutter, destinationer, etc. med *A?

Tack!

All flights worldwide on a flight map! - FlightConnections.com kommer snabbt att bli din bästa vän!
 

Tonton

Medlem
Vet inte om jag tycker den är så bra. Söker jag ARN-SYD dyker t ex inte Singapore Airlines upp, vilket jag tycker är bästa Star carrier för att ta sig dit. Istället finns Los Angeles med men den går nog inte att boka på ett vettigt sätt.

Visa bifogad bild 86975


Personligen så använder jag den inte för att söka på det sättet.

Jag använder den för att se "ben för ben". Söker jag exempelvis på Star Alliance från Sydney så får jag snabbt och smidigt fram potentiellt Connections jag kan använda mig av för att ta mig vidare.

Skärmavbild 2019-02-21 kl. 12.47.48.png


såhär brukar en sökning se ut för mig:
1. Använd flight connections för att se hur kan jag potentiellt kan flyga från en flygplats.
2. hittar en potentiell destination och börjar då använda Awardfares för att söka hur tillgängligheten ser ut i sin helhet på en sådan rutt
3. När jag väl har hittat tillgänglighet på det specifika benet, så börjar jag om på steg 1 fast med den nya orten som avgångsflygplats.

På så sätt bygger jag min egen itinerary - och håller därefter tummarna för att SAS/Tallinn ska acceptera rutten ;)
 
Toppen