Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

emj84

Medlem
Det är en bokningsavgift på 450kr per person om du bokar en award. Den blir sen inbakad i priset du betalar.

Avbokar du efter 24h får du inte tillbaka denna avgift.

Gäller oavsett status och ska stå specificerad i bokningsbekräftelsen.
Men om detta stämmer så kommer jag alltså få betala 450*3pers eftersom SAS hemsida inte har stöd för en bokning på mer än 2-4-1 vouchern? Känns ju lite dåligt.

Återkommer när jag pratat med Tallinn.
 

Tonton

Medlem
Men om detta stämmer så kommer jag alltså få betala 450*3pers eftersom SAS hemsida inte har stöd för en bokning på mer än 2-4-1 vouchern? Känns ju lite dåligt.

Återkommer när jag pratat med Tallinn.

Den avgiften är inbakad även i priset på hemsidan, iaf när det kommer till Star Alliance-biljetter. Vet inte hur det är med "SAS-Awards"?
 

emj84

Medlem
Den avgiften är inbakad även i priset på hemsidan, iaf när det kommer till Star Alliance-biljetter. Vet inte hur det är med "SAS-Awards"?
Enligt hemsidan skulle skatter och avgifter totalt bli ca 1100 totalt för 3, så där kan inte ingå någon 3*450 men detta e ren SAS award. Kanske e annorlunda då med avgifter?

Men som sagt får väl svar imorgon när jag ringer
 

squeezen

Medlem
Jag nämnde då att det inte gick att boka online, vilket resulterade att de bort den avgiften.
Sedan så kom jag på att det var ju en 2-4-1-resa jag skulle boka, så jag la på och ringde till Tallinn istället. Tallin försökte inte ut några avgifter alls.
First går ju inte heller boka om till online. Hehe. Betyder det också avgiftsfritt månne :)
 
Har en award bokad med thai och Singapore. Var någonstans går jag lättast in och väljer platser. Flyger med infant.
1. Testa SAS hemsida (Mina bokningar | SAS)
2. Testa SAS Classic (Mina bokningar - SAS)
3. Ring in (kanske inte går att välja online pga infant)
För min award med Singapore airlines så kan jag inte välja plats på någon av SAS sidor, däremot fungerar det utmärkt på Singapore Airlines hemsida (dom använder samma boknkngsref som SAS)
 
Toppen