Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. sebr

    sebr Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Går det att eventuellt avboka båda bokningarna och sedan göra en helt ny för alla 4 ToR eller måste utresan och hemresan vara separata bokningar? Har försökt få hjälp från tallin men de verkar vara mer okunniga än mig själv haha.
     
  2. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det går att avboka er gamla routing. Jag trodde ni även hade splittrade routings på hemresan, om ni inte har det så räcker det med att

    1 boka av utresan så att ni bara har två hemresebokningar.
    2 be dem slå ihop hemresan till en bokning för alla 4
    3 lägg till utresan för alla 4.

    Med reservation för att jag inte vet om steg 2 faktiskt är möjligt. Men det borde Tallinn kunna svara på innan ni bokar av/om.

    Så länge som ni inte bokar av hemresan så tror jag ovanstående ska vara OK, men om de måste boka av 2 pers på hemresan för att lägga in dessa på den andra bokningen så är det risk att platserna inte kommer tillbaka som bokningsbara.
     
  3. sebr

    sebr Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Okej får ringa tallin igen på måndag och prova, tack för hjälpen!
     
  4. Max Månsson

    Max Månsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Går det att ringa in och byta destination på en ren sas award? Har en t&r CPH-PEK där jag skulle vilja byta utresan till PVG. Vågar inte riktigt boka av hela resan och boka om då datumen passar perfekt.
     
  5. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, förutsatt att det finns lediga awards på pvg!
     
    Mattias Holmén och Max Månsson gillar detta.
  6. Max Månsson

    Max Månsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Klockrent! Är det Gold supporten man ringer till då? Eller blir det tallin eftersom jag har en 2-4-1 på bokningen?
     
  7. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror du kan göra det själv på hemsidan.
    Annars är det nog Tallinn du får ringa, osäker på om vanliga supporten får röra 2-4-1 bokningar. Kan dock ha fel.
     
    Max Månsson gillar detta.
  8. Max Månsson

    Max Månsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Testar tallin då :)
     
  9. Tonton

    Tonton Medlem

    Två frågor idag!

    1. Jag ser 4 platser i Business (i) på en Ethiopian flight. När kundtjänst ska boka en plats så säger de att min plats hamnar på en "väntelista". Vad betyder det? Aldrig tidigare varit med om detta. De själva ser också 4 platser i sitt system.

    Edit: såhär ser det nu ut i bokningen: Skärmavbild 2019-02-09 kl. 17.30.05.png

    2. När bokningen är så avancerad att de inte lyckas räkna ut skatterna. Var skickas bokningen då för uträkning? Jag blev ombedd att återkomma på måndag förmiddag efter 08, då de förhoppningsvis har räknat ut skatterna då. (*håller tummarna att det inte är Tallin det skickas till*)
     
    Last edited: 9 Februari 2019
    Mattias Holmén gillar detta.
  10. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Rent spontant så skulle jag nog säga att det faktiskt är Tallinn kontoret som räknar ut skatterna/avgifter.
    Varför vill du inte att det går till dem? Den nya avgiften?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×