Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Tittar på lite resealternativ till USA.

Letade info i poängtabell Star Alliance men jag kanske är blind. Vad blir poängkostnaden för en T o R resa med SAS Plus över Atlanten i kombination med en inrikes i United Ekonomi?

Tack på förhand,

Robert
 

Atom

Medlem
Två frågor:
1. Om man bokar en bonusbiljett och anger tänkt resesällskaps eurobonusnummer (för enkelhetens skull), blir det problem om man vill ändra resesällskap sen för att denne inte kan hänga med?

2. Om man hittar en resa på den där fina sas-sidan som listar awardbiljetter men sen finns inte aktuell biljett, kan de finnas om man ringer SAS då?Eller ska de alltid finnas på hemsidan? Misstänker att det är ett datafel :(
 

palmen

Moderator
Två frågor:
1. Om man bokar en bonusbiljett och anger tänkt resesällskaps eurobonusnummer (för enkelhetens skull), blir det problem om man vill ändra resesällskap sen för att denne inte kan hänga med?

2. Om man hittar en resa på den där fina sas-sidan som listar awardbiljetter men sen finns inte aktuell biljett, kan de finnas om man ringer SAS då?Eller ska de alltid finnas på hemsidan? Misstänker att det är ett datafel :(
1) Förstår inte vad eurobonus nummer har med detta att göra. Är det en Star Alliance award så går det inte ändra namn. Är det en sas award så kan man ända mot en avgift.

2) Du får nog uppge vilka sidor du tittat på. Om biljetten inte finns när du ringer sas så finns den nog inte. Det du hittar på sas hemsida ska dock finnas om du ringer in också.
 

Hubert

Medlem
Hej, jag har tänkt att göra det lite svårt för mig... Frun vill ha mig att försöka ordna en Eurobonus awardresa till Florida över jul och nyår för hela familjen. Familjen består av jag, fru och två barn på åtta och tio år.

Jag har försökt förklara att Florida är svårt nog att hitta utan att blanda in jul och nyår men utan framgång :)

Min fråga är väl helt enkelt om det är lönt att försöka ordna detta? Vi vill vara borta runt två veckor.

Vi kommer att ha poäng som räcker till fyra platser i business med Star Alliance med hjälp av två Amex 2-4-1. Sas lär väl inte bli aktuellt?

Just nu visar United businessbiljetter fram till 9/12 men inget därefter. Dock smått jobbiga restider på 18-19 timmar totalt från Arlanda.

Vad är bästa strategin? Hoppas att något dyker upp som komplett bokning och vara beredd på att boka sent på året? Hitta det man kan till Usa och sedan lösa det med inrikes separat?

Naturligtvis kan jag ordna en ordentlig frågepost i rätt tråd för detta men det här är mer en sondering ifall ni tror att det är värt ett försök eller om jag ska börja lobba för annat resmål...:)
 

Canadien

Medlem
Kan gå med Swiss eller Lufthansa. Jag har rest med bägge under skollov. Då bokade jag ca 6 månader innan avresa men det kan finnas platser även nu med Swiss. Ring Tallinn på en gång.
 

Senator

Moderator
Hej, jag har tänkt att göra det lite svårt för mig... Frun vill ha mig att försöka ordna en Eurobonus awardresa till Florida över jul och nyår för hela familjen. Familjen består av jag, fru och två barn på åtta och tio år.

Jag har försökt förklara att Florida är svårt nog att hitta utan att blanda in jul och nyår men utan framgång :)

Min fråga är väl helt enkelt om det är lönt att försöka ordna detta? Vi vill vara borta runt två veckor.

Vi kommer att ha poäng som räcker till fyra platser i business med Star Alliance med hjälp av två Amex 2-4-1. Sas lär väl inte bli aktuellt?

Just nu visar United businessbiljetter fram till 9/12 men inget därefter. Dock smått jobbiga restider på 18-19 timmar totalt från Arlanda.

Vad är bästa strategin? Hoppas att något dyker upp som komplett bokning och vara beredd på att boka sent på året? Hitta det man kan till Usa och sedan lösa det med inrikes separat?

Naturligtvis kan jag ordna en ordentlig frågepost i rätt tråd för detta men det här är mer en sondering ifall ni tror att det är värt ett försök eller om jag ska börja lobba för annat resmål...:)

Erfarenhetsmässigt så är det svårt att hitta mer än 1-2 platser mellan 19-23 december. Däremot om ni är villiga att resa 24-25 december är det inte omöjligt att det öppnar upp sig.

Jag tror också av erfarenhet att ni kommer få svårt att hitta något som innebär att byte inom USA eftersom United inte har mycket att välja på samt släpper väldigt få platser i Business/First inrikes.

Den gode nyheten är att Lufthansagruppen har väldigt stor kapacitet till Florida under vinterhalvåret:
Miami nås från MUC, DUS, VIE, FRA och ZRH
Orlando från FRA
Tampa från FRA

Kolla lite på United och börja med Frankfurt till dessa 3 destinationer och se vad du hittar.
 

Kimmen00

Medlem
Lufthansa har inte släppt någon C till Florida än till Eurobonus så långt fram i tiden. Finns dock mkt på miles and more. Men med LH-gruppen till EB får man snällt vänta till en 3-4 mån innan Undantaget är swiss (och ibland austrian) som kan ha C tidigare, allt från 11-6 mån tidigare.
 
Toppen