Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Capa

Medlem
Vet inte hur lång tid du har mellan ut och hemresa men om du har möjlighet så ring in och boka en "dummy"hemresa dagen efter din utresa så kan du själv sen boka om den på webben när passande hemresa finns.

Vet inte om SAS kundtjänst idag har rätt men när jag frågade så sa han att en bokning som en gång har ändrats manuellt av SAS kan inte du inte ändra själv på ”mina bokningar”. Då sa han att man blir tvungen att ringa in igen för att ändra.
 

Bankiren

Medlem
Jag bokade 2 EB-resor tidigare i år, men tänker resa i augusti/september istället. Använde vid bokningstillfället 2 vouchers för 2 bokningar, men nu får jag detta meddelande på båda när jag ska avboka. Det står "0POÄNGEN", är det SAS oklara sätt att berätta att det är 0 poäng som förfaller?

Poängen har inte gått ut, och våra 2 vouchers ska vara bokningsbara året ut.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2018-12-08 kl. 23.32.54.png
    Skärmavbild 2018-12-08 kl. 23.32.54.png
    274,6 KB · Visningar: 184
Jag bokade 2 EB-resor tidigare i år, men tänker resa i augusti/september istället. Använde vid bokningstillfället 2 vouchers för 2 bokningar, men nu får jag detta meddelande på båda när jag ska avboka. Det står "0POÄNGEN", är det SAS oklara sätt att berätta att det är 0 poäng som förfaller?

Poängen har inte gått ut, och våra 2 vouchers ska vara bokningsbara året ut.

Du har helt rätt. Då är det noll av dina poäng som har gått ut och du får tillbaka alla.
 

B380-9 XWB

Medlem
Sökte i tråden utan att finna svar.

Vad gäller om man önskar avboka endast hemresan? Måste jag ringa in?
På sas.se ser det endast ut som att man kan avboka hela resan eller boka om utresa och/eller hemresa.
 

Resetokig

Medlem
Om en utresa är bokad med 2-4-1 vid biljettsläpp och man senare ska lägga till hemresa när den släpps, kan man då få in returen i samma bokning själv online? Alternativt om man bokat returen separat, kan man slå ihop bokningarna för att få tillbaka enkelresetillägget utan att ringa in?
 
Toppen