Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

johisco

Medlem
Läser runt som en galning här men någon kanske vet enkelt svaret på lättast sättet att få till First med Singapore Airlines? Går det att boka från CPH? Från Europa överhuvudtaget? Hittar inget med United men har för mig att SQ inte syns med United, - eller minns jag fel? Är det bäst att ringa in då och chansa? Försöker få till något över en långhelg innan jul men det går lite trögt... Om det inte är smartast att hitta LH/TG i F till Asien och sen försöka hitta någont F med SQ intra Asien.
 

gneken

Medlem
Läser runt som en galning här men någon kanske vet enkelt svaret på lättast sättet att få till First med Singapore Airlines? Går det att boka från CPH? Från Europa överhuvudtaget? Hittar inget med United men har för mig att SQ inte syns med United, - eller minns jag fel? Är det bäst att ringa in då och chansa? Försöker få till något över en långhelg innan jul men det går lite trögt... Om det inte är smartast att hitta LH/TG i F till Asien och sen försöka hitta någont F med SQ intra Asien.
Du är ute alldeles för sent om du ska ha F nu, om du inte har riktigt tur med LH F.

Annars är det att ringa till Tallinn för att se tillgänglighet. Ringt vanliga kundtjänst på SAS en gång och det gick bara åt skogen.
 

palmen

Moderator
Läser runt som en galning här men någon kanske vet enkelt svaret på lättast sättet att få till First med Singapore Airlines? Går det att boka från CPH? Från Europa överhuvudtaget? Hittar inget med United men har för mig att SQ inte syns med United, - eller minns jag fel? Är det bäst att ringa in då och chansa? Försöker få till något över en långhelg innan jul men det går lite trögt... Om det inte är smartast att hitta LH/TG i F till Asien och sen försöka hitta någont F med SQ intra Asien.
Du måste ringa sas för att veta om det finns First platser, syns inte hos United då de inte kommer åt dessa.

Både Köpenhamn och enstaka från London går att boka i Singapore First.
 

FFlash

Medlem
Hur var det nu med de nya reglerna, kan jag fortfarande boka SAS awards utan ”avbokningsavgift” dvs ”spekulera” med när jag vill flyga?
Har läst om Star alliance bokningar med avgift men gäller även SAS?
 

johisco

Medlem
Du är ute alldeles för sent om du ska ha F nu, om du inte har riktigt tur med LH F.

Annars är det att ringa till Tallinn för att se tillgänglighet. Ringt vanliga kundtjänst på SAS en gång och det gick bara åt skogen.
Nejdå, det gick fint :) Bokade ARN-SIN med SQ i first torsdag nästa vecka. Dock fanns ingen first hem på måndagen så blir business SIN-BKK-ARN med TG.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johisco

Medlem
Nån som har tips på hur man får till first på hemresa från Singapore 3e dec? Vid riktigt kul routing kan vi tänka oss att åka 2a dec också. SQ har inga platser kvar och hittar inget med LH eller TG.
 

agehall

Medlem
Nån som har tips på hur man får till first på hemresa från Singapore 3e dec? Vid riktigt kul routing kan vi tänka oss att åka 2a dec också. SQ har inga platser kvar och hittar inget med LH eller TG.
Det jag skulle titta på är om du kan få till Asiana ICN-FRA, men annars blir det nog rätt svårt att hitta något.
 

MrDollar

Medlem
Om du kan ta dig till Peking från Singapore så finns det 2 First med Lufthansa till FRA 3/12.
Boka typ... NU.
Skärmavbild 2018-11-22 kl. 10.02.45.png

Nån som har tips på hur man får till first på hemresa från Singapore 3e dec? Vid riktigt kul routing kan vi tänka oss att åka 2a dec också. SQ har inga platser kvar och hittar inget med LH eller TG.
 
Toppen