Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Zniper

Medlem
Hur funkar det med married segment om man gör så, kan de lägga till LH F i samma bokning?

Vågar jag inte garantera att dom kan men för ca 1 år sedan så ”bakade” dom in en Kalmar-Arlanda bokning i en tidigare bokning(ARN-FRA-BKK). Har varit ute för att det inte funnits flyg till Frankfurt när jag hittat firstclass och det var riktigt surt(iofs runt jul så kan ju bero på det)
 
Nu ger du mig massa dumma idéer med vad man kan göra. Antar att du har eller kommer fixa visum till Kina då det där inte går visumfritt.

Jag måste dementera vad jag skrev.
Det ser ut som att Kina har ändrat reglerna gällande byte på flera flygplatser inom Kina under 24 timmar.
Alltså, man inte får byta på flera flygplatser i Kina utan visum längre även om man gör det inom 24 timmar.

Smiter in med en liten fråga. Sitter och kikar på att boka om en bonusresa så att jag kan stanna några extra dagar. Det är dock lite lurigt att hitta bra alternativ hem men en möjlig väg jag hittar är PVG-FRA. Behöver man visum om man bara byter flyg i Shanghai?
 

Hafermann

Medlem
Smiter in med en liten fråga. Sitter och kikar på att boka om en bonusresa så att jag kan stanna några extra dagar. Det är dock lite lurigt att hitta bra alternativ hem men en möjlig väg jag hittar är PVG-FRA. Behöver man visum om man bara byter flyg i Shanghai?

Om du endast mellanlandar för byte och kommer från annat land behöver du inte ansöka om visum i förväg.
 

Canadien

Medlem
Smiter in med en liten fråga. Sitter och kikar på att boka om en bonusresa så att jag kan stanna några extra dagar. Det är dock lite lurigt att hitta bra alternativ hem men en möjlig väg jag hittar är PVG-FRA. Behöver man visum om man bara byter flyg i Shanghai?
Vill du stanna några dagar i Shanghai så måste resan in respektive ut vara från/till två olika länder (eller Hong Kong, Macao Taiwan).
Detta är OK
Japan-Shanghai (144h max)-Tyskland
Hong Kong-Shanghai (144h max)-Tyskland
Danmark-Shanghai(144h max)-Tyskland
Detta är inte OK
Peking-Shanghai(stopp)-Tyskland
Danmark-Shanghai(stopp)-Danmark
 

Perikles

Medlem
Vill boka en award-biljett till Tokyo med EuroBonus men det vekar ju vara riktigt svårt att få till i Business Class. Till destinationerna i Kina verkar det dock lättare att hitta award-biljett. Då skulle man också kunna kombinera ett kort stopp i Kina på gratisvisum (144h). Antar att det är fråga om gratisvisum om man kommer med SAS från Skandinavien till Kina och sen åker vidare inom dessa 144h? Samt göra samma sak på vägen tillbaka?

Funderar även kring från vilken stad av Peking, Hong-Kong eller Shanghai är det lämpligast att resa vidare ifrån till Tokyo?
Någon som har tips på flygbolag som brukar ha bra direktflyg och priser från resp. stad?
 
Toppen