Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

jb2731

Medlem
Jag angav till Tallinn vilka platser jag ville ha vid bokningstillfället. Reste med tjejen så satt på 2 E,F.
Tyckte det slamrade lite från galleyt så rad 3 hade jag ej tagit oavsett.
Inte så mycket spring i kabinen men kanske A-E gången är bättre än F-K.

Suiterna ger väldigt mycket privacy oavsett var man sitter.... Och pyjamasen är väldigt skön.
Matmässigt hade jag hållit mig ifrån den koreanska menyn som jag inte tyckte var speciellt bra (på den flighten jag hade från ICN i mars).

Enjoy! :)
Tack!
 

MattiasK

Medlem
Hoppas detta blir rätt tråd, flytta gärna annars.
Hur söker man bäst starA Award nu för tiden?
Vet att många började använda life miles istället för United.
Det jag är ute efter är resa från slutet av december, ca 3-4veckor. 2 personer.
Business eller first, till Sydafrika eller till Nya Zeeland.
Har kollat på United men kan det vara en december-blackout. Finns knappt något.
 

gneken

Medlem
Hoppas detta blir rätt tråd, flytta gärna annars.
Hur söker man bäst starA Award nu för tiden?
Vet att många började använda life miles istället för United.
Det jag är ute efter är resa från slutet av december, ca 3-4veckor. 2 personer.
Business eller first, till Sydafrika eller till Nya Zeeland.
Har kollat på United men kan det vara en december-blackout. Finns knappt något.
Tycker bägge funkar bra. Du får försöka söka segment för segment och inte hela vägen från Sverige till destination.
 

ekf

Medlem
Nu vet jag inte vad ni flyger för plan BKK-MUC men om det är en 747 med Thai får ni ha koll på så ni inte har den gamla kabinen (den går ju mest inom Asien dock).
Gäller samma sak i Business? Jag antar det, men efter att ha sökt en massa på bilder på Business på Thais 747 så har jag inte lyckats räkna ut hur det ser ut ombord på upper deck på den nya kabinen. Ska flyga BKK-MUC i vinter, så mycket kan hända, men nyfiken är jag ju ändå...
 

palmen

Moderator
Gäller samma sak i Business? Jag antar det, men efter att ha sökt en massa på bilder på Business på Thais 747 så har jag inte lyckats räkna ut hur det ser ut ombord på upper deck på den nya kabinen. Ska flyga BKK-MUC i vinter, så mycket kan hända, men nyfiken är jag ju ändå...
Skrev en reserapport för massa år sedan om att åka till rarotonga. Reste då upper deck på Thai, hade två olika kabiner så borde vara någon av dom.

Jorden runt via Rarotonga (del 1) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Jag har en resa bokad med Thai first, NRT-BKK-MUC-ARN. Nu ser jag att jag platser med Asiana first suite ICN-FRA. Hur står sig Asiana first jämfört med Thai first?

Beror på vilken first du flyger med, är det 747 eller A380?

Jag gillar generellt Asiana och deras hårda produkt är bättre än Thai. Sen får du dompa på Thai samt en grym markprodukt i BKK. Dock är Asiana bättre i luften enligt mig.
 
Försökte gör en ändring (förenkling) i min bokning till SYD:

ARN-CPH-SIN-BKK-SYD-BKK-ICN-FRA-ARN

På ditresan vill jag i stället flyga ARN-CPH-SIN-MEL men det gick inte av 2 anledningar:

1. Min hemresa från SYD uppfyller inte nuvarande regler och skulle i så fall behöva ändras (ta bort antingen BKK eller ICN).
2. Singapore har married segments så agenten kan inte boka SIN-MEL utan att boka CPH-MEL och eftersom jag redan har CPH-SIN måste den först avbokas och trodde agenten att det var osannolikt att jag skulle kunna boka den igen.

Någon som har liknande erfarenheter?
 

palmen

Moderator
Försökte gör en ändring (förenkling) i min bokning till SYD:

ARN-CPH-SIN-BKK-SYD-BKK-ICN-FRA-ARN

På ditresan vill jag i stället flyga ARN-CPH-SIN-MEL men det gick inte av 2 anledningar:

1. Min hemresa från SYD uppfyller inte nuvarande regler och skulle i så fall behöva ändras (ta bort antingen BKK eller ICN).
2. Singapore har married segments så agenten kan inte boka SIN-MEL utan att boka CPH-MEL och eftersom jag redan har CPH-SIN måste den först avbokas och trodde agenten att det var osannolikt att jag skulle kunna boka den igen.

Någon som har liknande erfarenheter?
Punkt 1 stämmer med vad som rapporterats tidigare, vill man göra en ändring i en resa som inte uppfyller nuvarande regler så måste allt ändras så det uppfyller dagens regler, dvs både utresa och hemresa får max ha 1 stopp i Asien i ditt fall.

Vad det gäller Married Segments åkte jag på samma sak med Singapore Airlines där jag ville behålla CPH-SIN men avboka det efteråt. Det gick tydligen inte för att SIN-CGK var married segment med CPH-SIN påstod agenten. Om det är okunskap hos agenten eller om det faktiskt är så låte rjag vara osagt.
 
Toppen