Senaste nytt

Frågor om American Express Elite

Stefan62

Medlem
Bara för att förtydliga så att även jag förstår - det är statuspoäng man får med Amex Elite, men de poängen kan inte användas för bokning av award-resa, eller...?
 
J

Joakim Reinius

Guest
Hej

Jag ska beställa en business class biljett från Arlanda till Kota Kinabalu med Singapore Airlines. Jag tänkte vara "smart" och beställa ett Amex Elite via sambo så vi båda får 18.000 poäng (har för mig det var 18.000).

Anledningen till mina tankar är dela för att reseförsäkring ingår och dels för poängen jag får (tror jag).
Om jag räknat rätt... 18.000 för signup plus 4.000 för shopping av resa.
Då jag först tänkte efter tyckte jag det lät super med 22.000 poäng plus reseförsäkring...

Nu i efterhand börjar man fundera. Var det så smart egentligen? Vad säger ni?
 

Patrik

Medlem
Öh, va?! Om det är värt 4000kr är bara du själv som vet. Ska du bara ta signupbonusen och reseförsäkring för denna enda resa, så säger jag personligen nej, det är inte värt 4000kr, tänker du använda kortet framöver så är det ju upp till dig om det är värt 4000kr eller inte...
 

DanielKif

Medlem
Om det är värt det kan du själv bara avgöra. JAg uppskattar värdet av 20.000 EB poäng till ca 2000:- så jag skulle säga att det är en bra idé.
 

FF#1

Medlem
Fast med 20000 statuspoäng och de poäng som en sådan resa ger i business då är ett sas guld nog rätt nära.
Hur reser du I övrigt, hur mycket per år?
 
Toppen