Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

Pho

Medlem
Det står tydligt i villkoren att roll over av level miles endast gäller när man bibehåller eller går upp en nivå. Tyvärr innebär det att det kan vara surt om man precis missar att återkvalificera.
 

urto

Ny medlem
Undrar om det är så I andra bonus program?
Rekommenderar alla att titta på sina poäng och räkna så det inte sker någon annan.

Om man ligger när aoch inte kommer upp till nivån så byt bolag på resan så ni får nytta av nivå poängen.
 

Dr. Miles

Expert
Roll over bonus är inte vanlig inom flygbolagens bonusprogram. Det är ofta endast intjäning från akutuella kvalificeringsperioden som räknas.
 

agehall

Medlem
Om man ligger när aoch inte kommer upp till nivån så byt bolag på resan så ni får nytta av nivå poängen.

Du får ju inte mer nytta av nivåpoängen ifall du inte kommer upp i en högre status hos något annat bolag. Dessutom är Flying Blue det minst dåliga programmet i SkyTeam, så jag skulle nog inte rekommendera någon att byta bara för att man inte får roll-over miles - snarare att flyga mer.
 

LarsCph

Medlem
Jeg flyver med familien til Bali med AirFrance CPH-CDG-SIN-DPS / retur til sommer i business class. I beskrivelsen på AirFrance websiden omtales der under "The Art of Dining" mulighed for at bestille á la carte. Men hvis jeg åbner min booking kan jeg vælge mellem "Meal of the Day" og diverse special meals. Men ingen á la carte mulighed. Er det mon fordi det ikke findes på ruten, eller er det først tættere på afgang at man kan vælge det (vi flyver 15. juli).

Det ser heller ikke ud til at jeg kan fravælge child meal for min datter, det er vel en fejl? Jeg har ikke set child meal i business class på AirFrance, men syntes ofte at de ikke holder samme højde standard som voksenmåltidet, men mere minder om hvad der serveres på economy. Er det mon også tilfældet for AirFrance?

På strækningen SIN-DPS flyver vi med Singapore Airlines købt via AirFrance. Jeg kan se at Singapore Airlines har "book the cook" (https://www.singaporeair.com/jsp/cms/en_UK/flying_with_us/businesssingapore.jsp) for flyvninger ud af Singapore som også kunne være sjovt at prøve, det største problem er at der er en del som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Skal jeg via AirFrance for at bestille det - eller ringer jeg direkte til Singapore Airlines mon? Jeg får ikke lov at håndtere bookingen via Singapore Airlines webside da den jo er booket hos AirFrance.




Skærmbillede 2016-01-25 kl. 20.47.49.png
 

LarsCph

Medlem
Spørgsmålet omkring Singapore Airlines er ikke længere relevant. Vores fly CDG-SIN og SIN-CDG er ændret så det var pludselig 50 minutters connection på udturen og 10 minutters(!) connection på hjemturen i Singapore. Jeg fik besked om at flyet var ændret, men der var intet som bad mig tage stilling til flyet videre til og fra Bali. Men jeg ringede til Air France og det kunne de godt se var skidt. Efter at have checket lidt forskelligt vendte agenten tilbage og fortalte mig at jeg var heldig fordi der var plads til os på afgangen via Amsterdam med KLM. Nu er det bare at flyet fra Amsterdam til Bali mellemlander i Singapore og er en gammel 2-3-2 konfiguration. AirFrance er den nye kabine med 1-2-1 seating, så jeg sagde til ham at jeg ville med AirFrance og det var egentlig derfor jeg havde booket det. Han checkede og sagde at der var ingen muligheder, heller ikke dagen after.

Hmm... Mens jeg havde agenten på telefonen søgte jeg på AirFrances webside og fik en connection ud hvor man flyver SIN-DPS med KLM på det fly som mellemlander. Og retur med Garuda fra DPS-SIN. Det nævnte jeg og så kunne han pludselig godt finde det, lidt underlig service da jeg meget specifkt sagde at jeg jeg ville med AirFrance fra og til Europa - men blev booket om så vi beholder AirFrance mellem CDG og SIN og så KLM ud hhv Garuda hjem til og fra DPS.

Nu har Garuda så i dag annulleret det fly vi skulle med fra DPS-SIN så vi i stedet for 1:05 times stopover får 4:30 times stopover i SIN på hjemturen. Ikke det mest spændende, Sky View lounge som AirFrance anvender er ikke noget særligt og bruges også af diverse kortselskaber - vi prøvede den sidste år med adgang via et Diners' kort. Men mon ikke vi får tiden til at gå.

Til gengæld har vi fået 3 timers stopover i CDG på udturen i stedet for 1 time. Så skulle det være muligt at fruen kan nå at besøge Clarins i loungen, det trækker nok ikke ned :)

Det kunne stadig være fint at høre omkring serveringen på AirFrance mellem CDG og SIN... Hvis Tina er her?
 

famhanssons

Medlem
Hej Tina!
Hur ska jag gå tillväga om jag vill göra en gruppbokning (29 personer) med KLM? Helst vill jag inte behöva gå via resebyrå.
 

Pho

Medlem
Nu er det bare at flyet fra Amsterdam til Bali mellemlander i Singapore og er en gammel 2-3-2 konfiguration. AirFrance er den nye kabine med 1-2-1 seating, så jeg sagde til ham at jeg ville med AirFrance og det var egentlig derfor jeg havde booket det. Han checkede og sagde at der var ingen muligheder, heller ikke dagen after.
Nu vet jag ju inte hur långt fram i tiden er resa ligger, men KLM flyger lite omväxlande med den gamla och nya business kabinen till Singapore, så har ni tur får ni kanske prova den nya kabinen på sträckan ner till Bali! ;)
 

LarsCph

Medlem
Nu vet jag ju inte hur långt fram i tiden er resa ligger, men KLM flyger lite omväxlande med den gamla och nya business kabinen till Singapore, så har ni tur får ni kanske prova den nya kabinen på sträckan ner till Bali! ;)

Det er først til Juli - så der er noget tid til. Men som det ser ud lige nu er det med den gamle kabine AMS-SIN-DPS den dag vi flyver - seatmap i bookingen ser ud som herunder. Til gengæld forventer jeg jo at tage et gin-hus med i land på Bali :) Jeg har aldrig prøvet KLM business men den gamle ser ret old-school ud med vinklede sæder og tight kabine. Den nye AF derimod med 1-2-1 i bredden i 777ER må altså være ganske godt.


Air France - CDG-SIN
Skærmbillede 2016-02-08 kl. 20.42.54.png

KLM - SIN-DPS
Skærmbillede 2016-02-08 kl. 20.43.05.png
 
Toppen