Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

Jacob

Medlem
Jag har ett svenskt 08-nummer på baksidan av mitt Platinumkort. Vad jag förstod skulle numren vara lokala.
 
Som Holländare nöjer jag mig med ett Holländskt nummer. Dessutom är det utomordentligt lätt att lägga på minnet. Liksom det allmänna bokningsnummret i Holland bygger det på en bestämd flygplanstyp, det är bara en siffra som skiljer.
 

Porsan

Medlem
Hej Tina!

Har Air France minskat antalet platser i Business Class man kan uppgradera till med poäng? Jag flyger just nu fram och tillbaka ARN-CDG-SIN och har trots att jag bokat väldigt långt innan avgång inte kunnat uppgradera även om det funnits tillgängliga platser i business class. Har tex en resa i slutet av juli och tillbaka i augusti med högsta bokningsklass i ekonomi men när jag pratade med Flying Blue så går det inte att uppgradera trots att det finns plats i business även här. Är FBP och har varit i ett antal år.

Hur ligger det till?

Mvh
Porsan
 

agehall

Medlem
Jag är inte Tina, men jag tycker alltid att O-tillgänglighet varit lite sissodär. Vissa rutter är det inga problem på, men lite poppulärare rutter finns det knappt.

Sedan ska man ju även komma ihåg att O används både för awards och för upgrades, så att försöka uppgradera så här sent (ett par månader före avgång, mitt under sommaren i europa) kan vara svårt.
 

Porsan

Medlem
Tack för ditt svar agehall! Jo så är det ju givetvis det konstiga är bara att en kollega som flyger från GOT lyckats både dit och hem, andra datum än mig men närmre inpå sina resor. Kan vara slumpen men det känns lite märkligt.
 

jumbooze

Medlem
Hej Tina,
Jag har problem med att boka en award med mina Flying blue, den räknar fel eller visar fel.

Här visas 12.500 miles
Screen Shot 2015-07-09 at 09.28.24.png

Här väljer jag classic för 12.500
Screen Shot 2015-07-09 at 09.28.57.png


Här säger den helt plötsligt 25.000 miles

Screen Shot 2015-07-09 at 09.29.26.png
 

johhenrik

Medlem
Hej Tina,
Jag har problem med att boka en award med mina Flying blue, den räknar fel eller visar fel.

Här visas 12.500 miles
Visa bifogad bild 38466

Här väljer jag classic för 12.500
Visa bifogad bild 38467

Här säger den helt plötsligt 25.000 miles

Visa bifogad bild 38468
Det där felet har varit i flera år. Jag felrapporterade till dem för minst 2 år sen. Både i telefon, mail och via FB. Det verkar bara ske på inrikes USA-resor vad jag sett.
 
Toppen