Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

Agö

Medlem
Inte än. Har du nåt tips om vilken kontaktväg som har störst chans till utdelning?
Jag har varit i samma situation (ombokad till Swiss vilket ledde till att jag "tappade" två segment). Jag mailade kundtjänst på Flying Blue som ordnade detta utan problem.
 

Pho

Medlem
Finns Tina fortfarande här och läser? Jag har hamnat i en situation där jag känner att jag hamnat lite i kläm på grund av hur Flying Blue fungerar och undrar om det finns nån chans att KLM kan göra undantag för att göra mig på gott humör.
Jag hade i början av december uppnått 24 flighter och hade en tur- och returresa om totalt sex ben inbokad. Guldet som i en liten ask alltså! Sen kom snökaoset på Schiphol och min utresa blev (av KLM) ombokad till LH istället och jag gick miste om tre flighter. Hemresan gick som planerat med KLM/AF och resultatet blev alltså snöpliga 27/30 flighter när året tog slut. Och nu är jag alltså nere på 0/30 igen... känns ganska surt! :(

Tror inte AF/KLM är aktiva här längre....

Hur som helst, jag råkade ut för i princip samma sak och kontaktade flying blue direkt när jag hade kommit hem via Support and contact | FlyingBlue.com och förklarde att jag på grund av deras ombokning missat de två sista flygningarna som behövdes för att få behålla mitt guld och att jag ville få dem krediterade till mitt konto. Hade svar inom 12 timmar och flygen registrerade. Bra jobbat av Flying Blue, eftersom det då fortfarande var totalt kaos i Amsterdam och att de borde ha fullt upp med att hjälpa sina resenärer där.
 

bjobr

Medlem
Tror inte AF/KLM är aktiva här längre....

Hur som helst, jag råkade ut för i princip samma sak och kontaktade flying blue direkt när jag hade kommit hem via Support and contact | FlyingBlue.com och förklarde att jag på grund av deras ombokning missat de två sista flygningarna som behövdes för att få behålla mitt guld och att jag ville få dem krediterade till mitt konto. Hade svar inom 12 timmar och flygen registrerade. Bra jobbat av Flying Blue, eftersom det då fortfarande var totalt kaos i Amsterdam och att de borde ha fullt upp med att hjälpa sina resenärer där.

Jag har gjort precis så nu och håller tummarna.

Tack för ert stöd, ni som svarat!
 

bjobr

Medlem
Jag har gjort precis så nu och håller tummarna.

Tack för ert stöd, ni som svarat!

32 minuter senare fick jag svar:

—-8<—-
We are delighted to inform you that we credit the missing flights into your account.

In case of a cancellation of the flights by the airline, we will still credit the miles for the flights you booked.

We would like to tell you that now, as you have 30 qualifying flights, you will be able to reach the Gold status. In the next 24 hours you will be able to see your account with updated level.
—-8<—-

Fantastiskt!
 

Berglund

Medlem
Nu ringer jag i och för sig Platinumlinjen men min erfarenhet är att KLM/AF kundtjänst är strålande att ha att göra med. De gånger jag tagit morgonkärran 06.10 från ARN, flugit genom CDG och hamnat i de lååånga passköerna, eftersom alla amerikakärrorna lyfter ungefär samtidigt strax efter 10.00, får jag mellan €50 och €100 i voucher bara jag påtalar problemet. Utöver detta skickar man ibland ut personlig eskort som möter upp direkt vid debarking och tar mig genom passkontrollen för crew, rakt in i loungen där ett bord med sittplatser finns reserverat för mig och eventuellt sällskap, bifogar en bild för kuriosa.

I övrigt är jag likafullt imponerad av deras service via Twitter. Där svarar man dygnet runt, via direktmeddelanden, och befogenheterna verkar gå ganska långt. Jag blev försenad nere i Rom (FCO) och av någon anledning ville Alitalia inte släppa in mig i loungen och heller inte låta mig utnyttja duschrummen. Jag tog kontakt via Twitter och inom 20 minuter blev receptionen uppringd, alla portar öppnades och ursäkt levererades. Jag, är imponerad.
 

Attachments

  • 6ADB7B86-EE9F-4DF5-917C-171FE77B04F0.jpeg
    6ADB7B86-EE9F-4DF5-917C-171FE77B04F0.jpeg
    52,6 KB · Visningar: 656

rvarttinen

Medlem
Inte än. Har du nåt tips om vilken kontaktväg som har störst chans till utdelning?
Som tidiagre nämnts i tråden så kontakta dem gärna via deras hemsaida - de bruakr vara rätt snabba. Har fått kreditering inom några få dagar vid strul.
De har även en Facebook sida och där har jag varit i kontakt med deras team via Messenger, även där rätt så snabba att svara men de svara på frågor och agerar inte kundtjänst. Någon gång har de skyndat på kundtjänst då de tycker att det tagit för lång tid ...
 

InTheWind

Medlem
Jag har varit i samma situation (ombokad till Swiss vilket ledde till att jag "tappade" två segment). Jag mailade kundtjänst på Flying Blue som ordnade detta utan problem.

Jag har aldrig orkat prova själv, men har någon fått till motsvarande med SAS EB utan komplikationer?
Det är ju inte ovanligt att man blir satt på ett flyg från LH-gruppen - och nedgraderad från Plus till M förstås, utan att det kompenseras av SAS.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Jag har aldrig orkat prova själv, men har någon fått till motsvarande med SAS EB utan komplikationer?
Ja, ett antal gånger, inkl. när SAS själva re-routat t.ex. med ett direktflyg istället för ett indirekt alternativ. Då har jag alltid fått poäng/segment enligt originalrouting.
 
Toppen