Senaste nytt

Fråga om: Warszawa-Frédéric Chopins flygplats.

Joakim H

Medlem
Hej.

Skall om en dryg vecka flyga till JFK/New York från Arlanda via Warsawa/WAW.

Layover på WAW är 2 h 45 min.

Min undran är: Är man airside hela tiden på WAW eller måste man gå igenom säkerhetskontroll på nytt? Jag förstår att Vi måste genom passkontroll då Vi skall till Non-Schengen land.

Blir första gången Vi flyger LOT-business, hoppas det blir en bra upplevelse. Hem blir det Swiss-business via Zürich.

Tack på förhand

Joakim
 

Jönsson

Medlem
Hej.

Skall om en dryg vecka flyga till JFK/New York från Arlanda via Warsawa/WAW.

Layover på WAW är 2 h 45 min.

Min undran är: Är man airside hela tiden på WAW eller måste man gå igenom säkerhetskontroll på nytt? Jag förstår att Vi måste genom passkontroll då Vi skall till Non-Schengen land.

Blir första gången Vi flyger LOT-business, hoppas det blir en bra upplevelse. Hem blir det Swiss-business via Zürich.

Tack på förhand

Joakim
Från Schengen till non Schengen är det ingen säkerhetskontroll men givetvis passkontroll. Från non Schengen till Schengen är det pass och säkerhetskontroll, ofta med långa köer.
 

cbroxe

Medlem
Du kommer ha tid att besöka en av Europas bättre lounger. Har du dessutom EBG eller Star Alliance GOLD så finns det även en ”lounge i loungen”, som är ännu bättre. Bland annat gratis massage och champagne.

mvh
 

Joakim H

Medlem
:):). Gäller den inre delen av loungen även om man åker business? Tappat min flygstatus p.g.a. 110 nätter per år på Radisson, long-stays.
 

cbroxe

Medlem
Oj. Vet ej namnet.. men är inga problem. Följ skyltarna i taket ”Lounge” så kommer du rätt..
Finns bara 1 vad jag vet.
PS. Google Waw, lot, lounge m.m så finner du massa trådar här. Där står kanske namnet.
Men du har säkert rätt.

mvh
 
Toppen